"De vill ju bara tjäna pengar"

Jeps

Trådstartare
De vill ju bara tjäna pengar är ju ofta ett vanligt argument i diskussioner angående stora fodertillverkare. Jag bara undrar; är folk i allmänhet så naiva att de tror att tillverkare av t.ex. färskfoder inte vill tjäna pengar?
De bedriver ju mig veterligen inte heller någon forskning.

Bara en fundering så här på morgonkvisten.

Sv: "De vill ju bara tjäna pengar"

Såklart de vill tjäna pengar.
Finns dock foderföretag som bedriver forskning (de flesta företag som säljer dietfoder bedriver olika typer av forskning).

Jag är helt införstådd med att alla som tillverkar och säljer en produkt vill tjäna pengar, ändå är det ett argument mot att köpa foder från de större företagen.
Precis som du säger så bedriver de flesta företag som tillverkar dietfoder forskning. Finns ju några undantag,.

I regel är det ju så att dom större företagen får in mer pengar och därmed har råd att bedriva mer forskning, därav ett argument att kanske köra på ett mer välkänt märke som är testat och beprövat..

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 147
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 614
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar