Mina barn är lite tjuriga på mig, jag köper billigare mjölk när jag kommer över det, sådan med bäst före datum nära eller samma dag. Oftast då lättmjölk eller minimjölk, det är ofta det kvar... Inte deras favorit
Tydligen inte andras heller eftersom det oftast är det som är kvar! Men till och med sonen har vant sig nu vid smaken av minimjölk sa han i dag!
Tänkte nu i helgen ta tag i att baka bröd. Tror det är billigare än att köpa. Det störiga är att det nog inte går hem hos mina kräsna barn, kanske sonen faktiskt, men inte dottern. Och det är väl egentligen det som jag tycker är rätt jobbigt nu när maten och allt är dyrare, de har plötsligt blivit väldigt kräsna, det här med att äta något som kanske inte är JÄTTEGOTT eller som man för tillfället inte är 100 % sugen på har de svårt för, det ska vara som de vill ha, och det är ju tyvärr så att det inte är samma.
Medan jag kan öppna kylen, sucka och dra ihop något av det som finns där för att äta så är just det rätt otänkbart för dem-"i dag är jag kanske inte sugen på detta, men det går att dra ihop det av vad vi har hemma så det får bli det". Ett himla pusslande när det är flera viljor inblandande tycker jag.