De nya reglerna...

lady_vip

Trådstartare
Jag har inte läst dem själv, men förstod igår på BK att man inte fick ha hunden i bur hemma tex utan det var enbart vid transport/utställning osv. Även att man måste rasta hund boende i hundgård varje dag. Hundar måste rastas var sjätte timme. Vad är det mer?

Hur många av er kommer att följa de nya reglerna?

Rent spontant tycker jag reglerna är väldigt bra och jag kommer att följa alla, utom buren i hemmet... Min ena hund ÄLSKAR sin bur och jag vet i tusan vad vi ska ta oss till om hon inte får ligga i den när hon är själv...

Ska googla reda på reglerna!

Sv: De nya reglerna...

Men troligtvis är det ju inte förbjudet att han en bur hemma med öppen dörr som hunden kan välja att ligga i eller gå ur. Förbudet gäller väl i så fall stängda burar där hunden är inlåst. Eller? Och då kan ju din hund få ligga i sin bur och du kan ha gott samvete! :idea:

Nja, fast jag kan inte lämna henne 2 minuter utan att stänga in henne där... Hon kan nämligen öppna både fönster och dörrar och är extremt matfixerad :crazy: Så då får jag typ ha munkorg på henne eller nåt...

Jag har inte läst dem själv, men förstod igår på BK att man inte fick ha hunden i bur hemma tex utan det var enbart vid transport/utställning osv. Även att man måste rasta hund boende i hundgård varje dag. Hundar måste rastas var sjätte timme. Vad är det mer?

Hur många av er kommer att följa de nya reglerna?

Rent spontant tycker jag reglerna är väldigt bra och jag kommer att följa alla, utom buren i hemmet... Min ena hund ÄLSKAR sin bur och jag vet i tusan vad vi ska ta oss till om hon inte får ligga i den när hon är själv...

Ska googla reda på reglerna!

Jag hörde att lagen gäller att man inte får ha hunden ensam hemma mer än max 4 timmar, tycker att det är jättebra att det görs något åt alla hundar som är hemma själva 8-10 timmar.

Jag kommer iallafall att följa lagen för jag får dåligt samvete bara min hund är själv 2-3 timmar.

Jag tyckte det var svårt att tyda den där lagen..? kan man lämna sin hund 4 timmar vara ute med den en kvart och lämna den hemma 4 timmar igen?

Kan hända att vi får lite problem där då våran lämnas i hundgård kl 9 blir rastad en halvtimma kl 11:30 och jag kommer hem ca 14:00... då blir det 5 timmar men med en halvtimmas promenad där imellan... Är man lagbrytare om man gör så?? Kan vara så att jag läst slarvigt bara...

Det är ju mest självklarheter. Jag följer redan allt utom dne med att man inte får hålla hundar bundna mer än 2 timmar per dygn. Brukar ha båda hundarna bundna ute på alltanen eftersom de oftast föredrar att vara ute och är de lösa så hoppar de igenom staketet, men jag ska skaffa mer kompostgaler så de slipper vara bundna.

Har ju även 2-åringen bunden på jobbet, under uppsikt. Alternativet är att han sitter i köket eller är ensam hemma hos mig. Då föredrar han att vara timmsammans med mig men uppbunden.

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 897
Senast: geting
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 619
Senast: miumiu
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka