Danska dressyrklasser (ponny)

dimmansstuteri

Trådstartare
Finns det någon som vet vad PRI, PRT9 och M98 är för dressyrklasser i Danmark? Vad motsvarar de ungefär här i Sverige? Vilka rörelser mm ingår?
Landsstævne - kan det vara nationell nivå? Distriktsstævne - regional? Distriktsmesteskab - hur stora är distrikten? Hur är konkurrensen? Är det många startande i ponnydressyklasser i Danmark?

Hlsn Helena

Sv: Danska dressyrklasser (ponny)

PRI: FEI:s inledande
PRT: FEI:s Lagtävlan
PRM: FEI:s Mästerskap
I dess program ingår, Öppno, Slutor, förvänd galopp, samlad skritt, skrittpiruetter m.m.
Landstavne är nationell nivå.

Jag var i danmark och tävlade en nationell tävling, red klasserna ovan. Jag tävlade på Midsjaeland ridklubb tror jag. Men iaf, jag red mot danska landslaget på dess tävlingar. Så där var bra konkurrens, välordanade tävlingar! Ja där var mycket starter när jag var där.

Ja, jag såg det - precis när jag undrade om ingen kunde hjälpa mig med svaret :)

Har precis införskaffat mig att avelssto, New forest, med placeringar i ovan nämnda klasser. Kul att veta vad hon har gjort! :)

Hlsn Helena

kl.
kan man hitta resultat också någonstans om man söker på ett hästnamn?

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
C
Dressyr Jag är inte så insatt i dressyr för ponny, men vad är det som ingår i ponnydressyr på litet högre nivå? En ponny på vårt stall som sägs...
Svar
11
· Visningar
1 459
Senast: Lancet
·
C
Dressyr Jag har pm:at moderator IngelaH men inte fått svar än (det var iofs inte så många timmar sen och jag tror inte att hon har varit online)...
2
Svar
20
· Visningar
2 499
Senast: VulkanoRosa
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar