Dansande hund....

Sv: Dansande hund....

fan vad häftigt! Hans backningar var ju helt fantastiska, och de söta frambenslyften :love:

:rofl: :rofl: :rofl:
Detta var veckans garv. Herregud, jag är mäkta imponerad.

Jätteimponerande, vilken kontakt mellan hund och förare, otroligt vad mycket jobb det ligger bakom..

Jag tränar mina kids i freestyle, de är döduktiga. Jag har faktiskt varit på kurs och lärt mig en del, fast jag fegade och valde att lära andra i stället ;)

Så de kan nog alla dessa momenten, benslalom är de super på, fast dem vågar inte tävla... Tillochmed mitt gråa monster kan benslalom :crazy:

Det är inte sådär supersvårt som det ser ut, men det kräver en hund som koncentrerar sig oavbrutet, det är det som är svårt...

Men visst är det häftigt!!

//E

Ohh freestyle.

Måste säga att det är en himla rolig gren att titta på.
Och att dessutom få bedömma ekipagen är ju mkt roligare det! :)
Även om själva dommarutbildningen var lite oseriös...

NAAW vad söööt!!!
vad duktiga dom var!
ja du svaret på din fråga är väl rätt enkel: massor emd träning! :devil:

Grenen är ju inte superstor, vissa går bara den där domarutbildningen för att de har svårt att få folk... När vi hade vårt DM så var det superenkelt att hitta domare, fast de var väldigt generösa med poäng, vilket gjorde att det sämsta ekipaget (där hunden typ rymde och aldrig uppfattade att matte var där) och det bästa ekipaget inte var alls kångt ifrån varandra poängmässigt...

//E

Har sett en dokumentär om dom där 2, dom är jätte kända i USA men jag minns inte va dom heter.
Men jag minns hur hon tränade jycke iaf, för hunden har ju väldigt stor kontakt med föraren, om man jämför med andra par, och han går med huvet högt hela tiden, släpper inte henne med blicken alls. Vet ni varför? För att hon har tränat med korvar i munnen, och när hunden gjorde rätt fick han belöning, en korv. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 263
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar