Daniel Redén: ”Mardröm utan slut”

Elitloppsvinnaren Propulsion riskerar att bli av med sin Elitloppsseger och en hel karriär efter att det uppdagats att han nervsnittats i USA 2015.
Nu berättar tränaren Daniel Redén om mardrömsbeskedet på sin egen hemsida.
”En vecka som började som en av de allra bästa i mitt liv förvandlades i tisdags till en mardröm som inte verkar ha något slut”, skriver han.

Nä, inte ljuga. Men fakta är att ingreppet gjordes i april, auktionen var i augusti och då var inte ingreppet registrerat. Det registrerades efter auktionen men innan exporten till Sverige.

Var hittar du källan till den faktan?

Jag har också läst DR's blogginlägg.
Själv är jag inte så duktig privatspanare för att kunna verifiera hans historia.

Var hittar du källan till den faktan?

Jag har också läst DR's blogginlägg.
Själv är jag inte så duktig privatspanare för att kunna verifiera hans historia.
Det finns en bild på det dokumentet i nån av trådarna om saken, minns inte vilken.
Eller så var det på en travblogg som det länkades till.

Det är sant, läste att de skyndsamt ville ha sina pengar nu. Det är en enda soppa, det jag ställer mig lite frågande till är varför auktionen i USA "dolde" nervsnittningen vid försäljningen men att det senare stod i exportcertifikatet (som ingen verkat läst noga vad det framkommit och om jag förstått det hela rätt).
Ja en enda soppa minst sagt.
Frågan vad som händer om de stämmer Tattersalls eller säljaren? Säljaren har ju uppenbarligen inte fullföljt upplysningsplikten som Tattersalls säger att de ska göra. Har Tattersalls någon skuld? Många frågor blir det.

Frågan vad som händer om de stämmer Tattersalls eller säljaren? Säljaren har ju uppenbarligen inte fullföljt upplysningsplikten som Tattersalls säger att de ska göra. Har Tattersalls någon skuld? Många frågor blir det.
Verkligen, å frågan är om det går att göra något efter så många år senare me. En enda soppa från början till slut.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter att Propulsion bekräftats vara nervsnittad så är hans karriär som såväl tävlingshäst och avelshingst på svensk mark ett minne...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: Dopy
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 385
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I söndags vann Propulsion Elitloppet – men nu riskerar hästens att diskas och idag kan SVT Sport berätta att Propulsion även kan bli av...
2
Svar
28
· Visningar
3 111
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka