Damn you autocorrect!

A7FE8686-0C28-4EBE-8912-331B16195456.webp

Skrev i en annan tråd:
”Jag har sett brandsläckare för 400-500 kr. Det kanske var klubbpresidenten på Clas Ohlson …”

*klubbpris

:cautious:

Häromdagen när jag skrev i en teamschatt och inkluderade ordet "teams" ändrade teams ordet till "trams". Helt ok.

Idag hade en kollega skrivit protokoll från ett möte. Vet inte riktigt vad det var meningen att det skulle stå, men autocorrect tyckte att "terrängritt" var ett mer passande ord. Eftersom vi på ett möte igår kom att prata om hästar och ridning (hon är inte alls intresserad själv) tyckte jag att det var ett sympatiskt ordval så här på fredagseftermiddagen. Men kanske hade inte kunden/mottagaren av protokollet tyckt samma sak?

Svarade i tråden om täcken (för människor).
Skrev ”Tror det säljs som sommartäcke …”

Autocorrect: Aha! ”Sommardäcken”

”Vaknade med notbilder huvet …”

:confused:

Autocorrect är ju för hjälpsam ibland. Inga notbilder i mitt huve, *ont i huvet.

Skrev ett iMessage: ”Suck. Facebook hade spärrat kontot pga att drygar en okänd webbläsare”

Drygar? :confused:
*det var

Autocorrect: ”Det Stäringe blodgrupp ...”

Det jag skrev var ”det står inte blodgrupp ...”

Vad sjutton är Stäringe? Måste googla 🤔

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 875
Senast: Nixehen
·
Samhälle Det här har berörts i tidigare trådar, men egentligen inte fått en egen tråd. Den sill (strömming) och skarpsill som borde utnyttjas av...
Svar
11
· Visningar
961
Senast: Mia_R
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Rider ni med snokrem?
  • Vi som letar häst II