dalmatiner??

B

Broken_heart

Är det någon annan här som har dalmatiner?? Jag har en tik på ca 3.5 år, Född på gåden då min mamma har haft en kull på hennes tik.
Hon drar ganska mycket i kopplet och vissa dagar är det bättre, nu bor jag på internat så hon kan inte springa lös, det får hon göra när jag åker hem på lov och vissa helger. Drar era hundar också i kopplet?? Dessutom undrar jag om ni har tränat agility med eran dalmatiner, dom verkar vara bra på det men det är inte ofta man ser dom på varken träningar eller träningar?? Det är inte ofta jag ser dalmatiner på brukshundsklubben heller, är jag ensam??

Sv: dalmatiner??

Vi har en tik i den valpkursen jag hjälper till med nu, så helt ensam är du inte ;-)

Ang dragandet i koppel så beror det nog mer på träning än på rasen.

Sv: dalmatiner??

jag hade en dalmatiner när jag var liten, lille Hannibal. tyvärr omkom han i en olycka när han var 11 månader... han var en härlig hund!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 332
Senast: Tonto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 031
Senast: Liran
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 983
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix