Dalmatiner

N

Niklasson

Såg ett avsnitt av Djurpolisen på Animal Planet. Där tog de om hand om en övargiven dalmatinertik. Den vägde 9kg!!! Snacka om mager! Hur mkt ska en vuxen dalmatinertik väga eg?

Sv: Dalmatiner

Ja folk gör en hel del dinga saker. I min mest aktiva tid inom djurskyddsföreningen uppe i Norrland så vare en sopgubbe som hörde ett gnäll från en soptunna och hittade en liten dalmartinervalp i den !!!...Det var en uppfödare som kastat den där eftersom dalmatiner tydligen har en deffekt som kan göra dom döva..och denna valp var döv och därmed ej intressant ur uppfödarsynpunkt. Tur sopgubben hörde gnället då annars hade det blivit en välldans platt valp i sopbilen :-(. Det mest förvånande var att det var en kennel som fött upp dalmatiner en lång tid...utan anmärkningar eller annat. Bra marknadsföring eller ? :-((

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 217
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.