Dalmatiner race!

N

Novalee

Vår dalmatiner har sina egna race, springer i cirklar eller åttor och ser fulkomligt överlycklig ut:rofl: gärna i de stora vattenpölar som finns på fälten nu när det regnat... Tänkte höra om detta är vanligt förekommande hos dalmatiner? (har hört om någon mer som gör så) eller finns det andra hundar som håller på såhär? Vår är bara stracks över året så det kanske är en unghunds grej? :bump:
 
Sv: Dalmatiner race!

Hihi, min lilla DSG brukar "rejsa" i vattenpölar med. Drar in svansen som en krok mellan benen och springer som en tok i vattnet! :)

//M
 
Sv: Dalmatiner race!

så gör min schäfer också ibland. jag tror att hon vill att min labbe ska jaga henne, men han står mest och tittar på och ser rådvill ut. efter ett tag brukar hon tröttna och hoppar på honom och tuggar lite och sedan leker de som vanligt (dvs hon jagar honom). hon är 9 år...
 
Sv: Dalmatiner race!

jag tror att min tik har läst i någon damtidning att gyttjebad är nyttigt för tassarna. hon är helt besatt av lerpölar. som tur är har hon nog missat avsnittet med helkroppsbehandling ;)
 
Sv: Dalmatiner race!

Min nakenhund gör så, hon ser helt galen ut och rejsar
runt i stora och små cirklar med svansen böjd som en
ostbåge :angel: :D
Hon kan kosten att roa sig själv i allafall ;)

Bild
 
Sv: Dalmatiner race!

Det där är typiskt för bullterrier, vi kallar det bullfnatt! Min kör race när man minst anar det. Kan säga att det är inte så jätte uppskattat när hon gör det inomhus...
 
Sv: Dalmatiner race!

Min Husky har en (o)vana att springa runt i en cirkel när han e kopplad.
Springer allt han kan runt med kopplet sträckt så jag får snurra runt, runt, runt.
Blir lagom snurrigt o fint efter 10varv =)
 
Sv: Dalmatiner race!

Mina pudlar (6st) brukar springa och raca som galningar vi brukar kalla det för pudelfnatt :rofl:
Dom är i alla åldrar och storlekar toy,dvärg,mellan och stor
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 594
Senast: cello
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 662
Senast: machafuko
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 914
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp