Dåliga priser!

Sv: Dåliga priser!

Rätt ska vara rätt tycker jag. Det duger inte att ryttarna ska följa TR och kunna bli skyldiga att betala böter/bli uteslutna från tävlingen.
Arrangörer måste också följa TR. Tycker det här är ett problem som går lite hand i hand med veterinäravgifterna.

Kan inte klubben få fram hederspriser som motsvarar anmälningsavgiften så tycker jag man kan ge anmälningsavgiften tillbaka till alla placerade. Så gör min gamla klubb och det tycker jag är bra. Rosett + plakett + anmälningsavgift tillbaka. (fast o andra sidan försöker den här klubben snuva oss tävlingsryttare på pengar genom att ha skyhöga veterinäravgifter - men det tar vi i en annan tråd :D)

Har fått en del skit i hederspriser, som bara har åkt rätt ner i papperskorgen. Nej, då kan det lika gärna vara, anmälningsavgiften tillbaka istället!

Sv: Dåliga priser!

ja, jag vet förra året på de flesta tävlingar jag var på så fick man nånting mer. Det är väl så att ridsportförbundet har sagt att priserna ska vara likvärdiga startavgiften?

Hur känar de då pengar?

//Bea:bump:

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 108
Senast: fio
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 691
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar