Dåliga priser!

Sv: Dåliga priser!

Det är en sak jag har märkt nu på lokala hopptävlingar för häst, ingen av de 3 tävlingarna jag har varit på iår har haft priser som har haft samma värde som startavgiften. En rosett och en liten aluminium-plakett är absolut inte 100:- i 100 cm hoppning.
Uppror mot de klubbar som är snåla!

Var på tävling i helgen där 1m kostade 130:- i startavgift och vi fick en rosett med aluminium-plakett. det var :devil: inte 130:-

Hur tycker ni? Ska det vara så?

Jag håller med! Vissa klubbar är på tok för snåla medans vissa ska ha beröm! Tycker det är väldigt roligt att klubbarna ger täcken/schabrak/grimmor/mineraler osv till placerade och ofta så ger dom blombuketter också. I alla fall på ponny tävlingarna så uppskattas det vet jag.

Jag tävlar LÄTTA klubbtävlingar på ridkolan. Kostar 150;- och man får en ful medalj (värd kanske 20;- ?)

*tillägg*
150;- FÖR JUNIORER
ca 220;- FÖR SENIORER

tillhör ljungby ridklubb, där kostar klubbtävl. typ 80 för ridskoleryttare och 80+50 för privatryttare de har ganska fina rosetter, vandringspokal i poängligan (som man får behålla vid ligavinst 3år i rad, (jag har vunnit den ett år iaf:) )+ att man får typ grimma,ridstrumpor eller någon annan liten sak!

kl
Jag var på en tävling där den som vann fick en get :rofl:

japp :D det roliga var att det var på gotland (tror det var msv) och de flesta åkte dit för att tävla fler tävlingar under samma vecka eller veckan efter, så när vi kom fram till nästa tävling (ngn vecka senare) såg vi geten beta utanför deras hästlastbil :rofl:

De sa "men vad ska vi göra, vi kan ju inte döda den". Så den fick åka med i hästlastbilen :rofl:

Haha, hur får man för sig att ge en Get i pris? :D

Undrar hur geten har det nu? Tänk om den glassar runt på deras går än :rofl::rofl:

jag vet ingenting om ålder på getter men det var ju 12 år sedan så den är nog död nu :cool: Resvan blev den iallafall :D

Tycker absolut det är värt en insändare i Ridsport! För några år sedan pratade förbundet om att alla skulle ges möjlighet att tävla och att det inte fick vara för dyrt. Bl.a slopades kavajtvånget (som nu är återinfört på reg. nivå).

Anmälningavgifterna ökar och ökar och priserna på lokal nivå motsvarar sällan startavgifterna.

Vi gräsrötter som tävlar på regional nivå betalar höga licensavgifter för att sponsra proffsen.

Jag bryr mig verkligen inte ett DUGG om priserna när man tävlar på den nivån. Rosett och plakett duger prima och får man ngt mer än så är det självklart jätteskoj. Så länge man tävlar lokalt/regionalt så är det ju bara för skojs skull och man behöver OFTAST inte resa så långt. När det snålas på högre nivå däremot kan det vara lite tarvligt av klubbarna tycker jag. Då drar de ju dessutom in mkt pengar på pubilken.

Nä, om jag skulle vinna en 1metersklass skulle jag inte gråta för att jag förlorar 100-150 spänn. När man tävlar på den nivån ger man sig väl iväg med vetskapen om att tävlingsdagen med all säkerhet kommer att gå back?

Mvh Jate Volim

Just på lokal trävling tycker jag inte att priserna är så viktiga.. faktist.

Inte jag heller men jag tycker att startavgifterna inte har blivit ett dugg billigare, så tycker att de ska sänkas och när de gjort det struntar jag fullstädigt i priserna ;) Men betalar man så mkt i strat avg. som vi gör nu så tycker jag de kan kosta på sig lite vettiga priser också :mad:

Generellt drar man in 45 000 på en lokaltävling??? - med en startavgift på 130 kr innebär det 347 starter. Jag måste ifrågasätta siffran.

Cafeteriaavgifter är inräknade och allt sånt, jag hörde bara siffran, inte vart allt kommer ifrån.

I hederspris har jag fått bla. pokaler, en jw-keps, svamp, ryktset, glansspray, flätningsset, luddset, schabrak, stallboken (x3), hästgodis & en annan keps.
Vissa klubbar har det som standard att placerade får Rosett - Plakett - Pokal - Hederspris. Vissa gånger har jag bara fått rosett & plakett.
Bästa hederspriset var kanske, stallboken, visserligen fick jag 3 st den dagen ;) Eller kanske flätsetet, 50 kr på hööks, men praktiskt var det! :D Och ett vitt exclusivschabrak är ju aldrig fel :P
Sen var det ju inte lika kul när man fick ett set med knallgula ludd, eller en stor svamp. haha.
Om man inte kan få något värt hederspris så tycker jag alltid att pokaler är trevligt :)

det brukar verkligen vara jättedåliga priser på lokala tävlingar. Men en gång när jag vann en 1 m hoppning i Rappestad RK fick jag ett jättefint fleece-skritttäcke från three horses+rosett+plakett! Det gillade jag verkligen! En annan gång fick jag ett jättefint kavajfodral, ett ordentligt ett också från en femteplats i en 1.10.. Annars får man mest skit tycker jag! har fått mycket väskar med nån företagslogga på eller bara en mössa eller nåt sånt tråkigt

45000 låter mycket, men man får ju dra av lite omkostnader.

Dommare, överdommare, banbyggare skall ha betalt och reseersättning, fika till fuktionärer, slitage av hinder mm, toapapper, konstnder till förbundet per start, även distriketet skall ha betalt, papper för resultat och startlistor. Ja jag kan räkna upp många kringkostnader till för att klubben skall ha tävling. Så det brukar inte bli många kr över till klubben. Som oftas invensterars till ev nytt hinder tex.

Men rätt skall vara rätt, det tävlande plaserade skall ha pris tillbaka enl TR. Börjar ryttarna säga till om dåliga priser så blir det förbättning.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 108
Senast: fio
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 691
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3