Dåliga priser!

Paulsan

Trådstartare
Det är en sak jag har märkt nu på lokala hopptävlingar för häst, ingen av de 3 tävlingarna jag har varit på iår har haft priser som har haft samma värde som startavgiften. En rosett och en liten aluminium-plakett är absolut inte 100:- i 100 cm hoppning.
Uppror mot de klubbar som är snåla!

Var på tävling i helgen där 1m kostade 130:- i startavgift och vi fick en rosett med aluminium-plakett. det var :devil: inte 130:-

Hur tycker ni? Ska det vara så?

Sv: Dåliga priser!

Nej det tycker jag inte.

Antingen sänker man anmälnings avgiften (tycker 130spänn är på tok för mkt för en 100 iallafall), eller så ska man få rosett, plakett och någonting användbart, tycker pokaler är så tråkigt :smirk:

Men sen är det nog inte många klubbar som vet vad de ska ha som priser :crazy: Alla vill ju inte ha samma och vår klubb som ska ha tävling snart vet inte vad man ska köpa in för att få pristagarna så nöjda som möjligt.

ja, jag bryr mig väl inte så mycket vad jag får sådär, bara det är likvärdigt startavgiften. Man ska ju känna att man får "tillbaka" nånting!.

va konstigt! man brukar ju typ ha hederspriser ju. blev placerad (första gången på nya hästen, trots att ja glömde ett hinder i omhoppningen...) och fick då rosett, anmälningspengarna tillbaka (100:-) och en sån här "dyr" fin hård metall plakett. va en 1.05 så verkar ju va lite olika på klubbar hur snåla och seriösa dom verkar vara, om de e sånna priser vill man ju tillbaka eller hur man ska uttala sig. om dom e snåla kan man ju lika gärna åka till en annan tävling. så känner jag i alla fall. visst priset är ju inte allt, men ja känner mig mycke stoltare om man får "en massa grejjer" när man kommer hem....

ja, jag vet förra året på de flesta tävlingar jag var på så fick man nånting mer. Det är väl så att ridsportförbundet har sagt att priserna ska vara likvärdiga startavgiften?

När jag var på Suse i Hstd i vintras så fick man rosett, Plakett och en LJUSSTAKE :o Den kostade 29 kr på biltena xD
Sen var jag på Harplinges för en/två veckor sen!
Rosett, Jätte fin plakett och Segertäcke! o det var lokal!
O placerade man sig "inte etta" fick man jätte fint Jacson spön o benlindor o massa fint!

Nej det tycker jag inte.

Antingen sänker man anmälnings avgiften (tycker 130spänn är på tok för mkt för en 100 iallafall), eller så ska man få rosett, plakett och någonting användbart, tycker pokaler är så tråkigt :smirk:

Men sen är det nog inte många klubbar som vet vad de ska ha som priser :crazy: Alla vill ju inte ha samma och vår klubb som ska ha tävling snart vet inte vad man ska köpa in för att få pristagarna så nöjda som möjligt.

De flesta brukar gilla att få något hästrelaterat, eftersom det är det som vi håller på med. Exempelvis: vojlock, ridspån, grimmor, grimskaft, allt hästrelaterat uppskattas av de flesta

Det tycker jag är bättre än att få en extra-large reflexväst >.< på regional LA!? -.-

Klart, det är lite dålig stil från klubben. Det är ju faktiskt reglerat i TR

Läste i en tidning en som vunnit en tävling och fått en sten..... roligt pris?

jag har fått täcken som förstapris, presentkort och glitterspray som andrapris, chokladkakor och grimma som pris för lägre placering :D helt okej priser om man säger så, fast en chokladkaka? men, men den var god :p

Men jag håller med om att vissa klubbar är grymt snåla...

KL
Jag håller med i det mesta!
Man kan ju undra varför man är snål om man nu drar in som tex. hammarö, 130 :- för en lokal 1m, 54 startande i klassen (exklusive unghästarna) = 7 020 :- för en klass!

Nu har jag ju gått en kurs om detta, jag borde kunna svara. :crazy: Men har du inte rätt att gå till sekreteriatet och kräva tillbaka en del av anmälnings/startavgiften om du inte fått hela? Plaketten får man räkna in i prispengarna/premierna, inte rosetten. En plakett kan väl kosta runt 80-90 kr.

KL
Jag håller med i det mesta!
Man kan ju undra varför man är snål om man nu drar in som tex. hammarö, 130 :- för en lokal 1m, 54 startande i klassen (exklusive unghästarna) = 7 020 :- för en klass!

Man ska ha i tanke att domare, överdomare och banbyggare kostar i de flesta fall en hel del så frågan är om det verkligen blir en sån stor vinst när dagen är över.

Sen håller jag med om att det är tråkigt när klubbar "snålar", men man får ha i tanke att klubbar arrangerar tävlingar för att dra in pengar till sin förening och då måste man få dagen att gå ihop för att det ska vara värt allt slit.

Nu har jag ju gått en kurs om detta, jag borde kunna svara. :crazy: Men har du inte rätt att gå till sekreteriatet och kräva tillbaka en del av anmälnings/startavgiften om du inte fått hela? Plaketten får man räkna in i prispengarna/premierna, inte rosetten. En plakett kan väl kosta runt 80-90 kr.

Fast om klassen kostar 130kr och man värderar en plakett till 80-90 kr, går man och "tjafsar" om 40-50kr? Känns ju sniket faktiskt. De stackars kronorna tycker jag att föreningen kan få, det ligger ju trots allt en hel del arbete bakom en tävlingsdag och man åker väl inte på lokaltävlingar för att få flashiga priser?

Det må vara hänt, men jag kan ju säga att det unnar jag den föreningen. Visst är det alltid roligt att få fina priser, men jag kan ju säga att jag stör mig inte om jag inte skulle få priser som värderas till startavgiften utan jag nöjer mig med rosett och placket. Men det är ju min åsikt och självklart får andra tycka olikt, men jag undrar om verkligen alla inser att det är inte bara är inkomster med att arrangera tävlingar utan även utgifter.

Dåligt tycker jag! Jag tycker att priserna ska var minst
lika mkt värda som startavgiften! I alla fall på en lokaltävling! :crazy:

Och hur gör ni på din klubb? För du hjälper väl till att arrangera tävlingar där?

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 108
Senast: fio
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 691
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3