Dåliga hovar

G

Goat lover

En av mina pluttisar har skapligt dåliga hovar. Hela ytskiktet på hoven fläks av och han har hålväggar i tårna.
Vad kan vara orsaken och vad kan jag göra åt det??? Förutom att hålla dem korrekta utöver de nämnda problemen..

Sv: Dåliga hovar

Min häst har också dåliga hovar. Nån sa att jag skulle ge kalk, eftersom det var "surt" i marken och gräset. Jag har börjat ge kalk, och hon får även kiselgur, och jag tycker att det har hjälpt. Hon tappade en sko härom veckan, o jag tänkte herregud, hur ska detta gå, för hovslagaren kunde inte komma förrän om 3-4 dagar, men hoven var jättefin hela tiden!! sprack inte eller nåt! så det är mitt tips!

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 663
Senast: super
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
987
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 894
Senast: Stereo
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V