Dålig service

Niela

Trådstartare
Ja är de fler som stött på detta problem??

Jag har letat rätt länge efter en tränare..
Har mejlat samtliga där jag bor, ja har skickat sms, lämnat meddelande på telefonsvarare både på hemtelefonen och på mobilen.

En hon messade å sa att hon skulle ringa upp.. det har gått 1 månad och hon har inte ringt upp fasten jag har ringt och ringt och lämnat sms.

En annan hon svarar inte ens överhuvudtaget varesig på mejl gästbok på hennes hemsida eller meddelande på telefonen(hem och mobilen)

En har messat om att hon skulle kolla sin allmenacka om tid, det var för 3 veckor sedan... måste vara en stor allmenacka hon har!

EN har ringt upp och sagt att hon för dagen ej har tid men om 3 veckor var de lugnare och jag kunde ringa igen då å boka tid!

Så en av 4 har svarat..
Tycker det är riktigt dålig servise tycker man iaf kan ringa upp och säga nä jag har ej tid för fler kunder. Då vet man

Man måste ju tänka på att bara för man inte har tid för fler för dagen så kan man jui framtiden behöva nya kunder..
Och beter man sig på detta viset kommer iaf jag inte rida för dom och inte heller rekomendera dom till andra!

Fler än jag som stött på detta hos tränare???

Så om 3 veckor kommer jag äntligen kunna börja träna tölten med jorunn..:banana::bump:

Sv: Dålig service

Tråkigt!....

Jag har mitt sto på träning och det är då absolut inga problem med kontakten lr servicen, vi hörs flera gånger i veckan och ibland flera gånger om dagen:)

Jag tror nog att jag tappat tillit lite om jag inte fått svar och om det hänt som för dig så hadde jag nog valt att inte skicka dit någon häst, men det är jag det... Jag är nog kanske lite "hönsig" av mig men men haha man kan ju inte vara perfekt... Förstår visserligen att tränarna har fullt upp nu men ja...

Jag är där minst en gång i veckan och får hjälpa till med träningen så att jag vet hur det går och kan följa utveckligen och lära mig hur hon funkar:) känns väldigt bra och igår red jag henne för första gången:):):)

Lycka till med ditt tränings letande

Nu menade jag tränare och inte tillridare :D
Alltså vanliga tränare amn tränar för 1 gång i veckan!

aha men jag gör både och där:) Har en till häst som jag tränar för tränare och det är då absolut inge problem med kontakten alls:) men då haffade jag dom under vinter å då får jag för mig att det är låg sesong och kanske inte lika fullt ös så jag hängde mig kvar vid dom två jag tränar för hihi då jag behöver hitta tillbaka till finliret:)

Ja men vilken tur du haft då med tränare de har ju som sagt inte jag haft!
Tycker inte de är en ursäkt att det är högsäsong till att amn inte ens hör av sig!
Man har alltid tid för ett sms eller ett samtal på 1 minut där man säger att man har fullt.
Eller att man skriver de på sin hemsida..För tillfälligt är jag fullbokad och tar ej emot nya kunder.
Hänvisar istället till bla,bla,bla!!!

Då vet man ju för självklart kan en tränare bli fullbokad det är ju bara 24 timmar på ett dygn!

ABSOLUT! Det är ju inte hm kundservice... Men jag hoppas att du hittar någon som har tid och hyffs både att svar lr ringa upp och tiden för att ta emot dig:)

Ja det var ju ingen vidare kundkontakt hos dessa tränare.
Jag har dock aldrig stött på det problemet någonsin faktiskt :)

Ja.. nu har jag ju hittat en tränare som var ärlig och sa ska du träna nu får du komam hem till mig..Å de kan jag inte eftersom jag inge släp eller bil med drag har.
Då kan jag inte förrens om tidigaste 3 veckor sa hon då.
Bra då vet ja..
Så hoppas de blir lite svalare ute så man akn börja rida igång korven i hagen=)

Där tror jag du har proplemet, de flesta har inte tiden att köra ut till folk, utan man får komma dit.
Dock har vi haft en som kom till "mitt" stall, men då var vi 6 st som skulle tränas, vi red 2 och 2 alltså 3 lektionstimmar/gång.
Då var det enklare att tränaren kom än at vi skulle frakta 6 hästar.
Tror det kan vara väldigt svårt att få någon att komma för endast en häst?

Det tror ajg inte eftersom jag inte har sagt att de ska komma ut till mig i mejlet..
Och vaddå är det en ursäktatt inte ens svara?? så svårt är de ju inte att skiva eller säga Hej jag åker ej ut utan du får komma till mig om de ska tränas.
Jag har erbjudut mig att både hämta och lämna en tjej(tränare) som bodde i min stan nästan där jag bor. Men nä då nada svar:mad:

Då det bara är jag som har islandshäst i de stall där jag står så är de svårt att gå ihop och rida lektion.Dessutom känner jag inte en kotte som har islandshäst i denna stad=(
Denna ras är ju helt ny för mig har alltid haft HBL innan men för ca 2 år sedan köpte jag jorunn=)

Ja.. nu har jag ju hittat en tränare som var ärlig och sa ska du träna nu får du komam hem till mig..Å de kan jag inte eftersom jag inge släp eller bil med drag har.
Då kan jag inte förrens om tidigaste 3 veckor sa hon då.
Bra då vet ja..
Så hoppas de blir lite svalare ute så man akn börja rida igång korven i hagen=)

Det är ju inte så lönsamt för en tränare att åka till eleverna 1 och 1. Då blir det höga lektionspriser, vilket är nödvändigt om man ska täcka sina kostnader och samtidigt få någon lön. Det är alltså inte underligt om du får nej hela tiden, fast i ärlighetens namn kunde vederbörande ha upplyst dig om det.

Jag har tagit elever 1 och 1 om de finns på plats, annars får de vara flera för att jag ska ta varje enskild på samma ställe, alternativ 2 är att de har kommit till mig.

Men jag har ju inte ens fått nej... de är ju de som jag blir så sur över....

Dom hör ju inte ens av sig..
Och pengarna är inga hinder jag SKA träna kosta vad de kosta vill=)
Nu har jag ingen möjlighet att åka då jag varken har bil med drag eller släp.Så ska jag hyra släp flr 350 spänn pluss hyra bil med drag för 500 pluss bensinen till tränaren..
Så kan jag väl betala tränaret 600 för en lektion blir iallafall billigare för mig:D

Ja jag får göra de..:D

Ja kan man inte ens svara en så blir det inge träning för dessa personer.Och jag kommer inte heller rekomendera dom vidare om någon frågar efter en tränare..
Kommer rekomendera till den enda som faktiskt hörde av sig och sa ärligt svar!

Så som tränare lönar de sig att ha lärt sig lite vett och etikett=)=)

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
28 027
Senast: ptr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka