Dålig efter vaccination?

Dingelass

Trådstartare
Vår dotter(1år) blev vaccinerad för snart en vecka sedan..4dagar sedan för att vara exakt.

Därefter har hon varit dålig,
det började med att hon fick feber samma kväll vaccinationen blev gjord fram tills morgonen dagen därpå.

Hon har även varit dålig i magen sedan dess,bajsar ca.4ggr/dag och i vanliga fall bara 1ggr/dag.

Minskad aptit.

Doktorn som vaccinerade sa inget alls om några biverkningar och när jag pratade med rådgivningen nyss så trodde dom inte att det hörde ihop med vaccineringen utan att hon kanske fått magsjukan...

Bara det att hon inte börjat på dagis eller varit i kontakt med andra än närmaste familjen och ingen annan är/har varit sjuk och i övrigt är hon pigg och glad..

Min mor nämnde att man kan bli dålig efter vaccination så det är väl därför jag fått för mej det även om rådgivningen sa annat...

Har era barn reagerat på vacc.?
 
Sv: Dålig efter vaccination?

I min folder står om biverkningar, men det är ju de vanliga som tex: feber. I sällsynta fall kan barnet få skrikattacker och en annan ovanlig biverkning är episoder av slöhet och slapphet.


Magproblem har jag inte hört/läst något om. Men bara för ingen upplevt det så är det ju absolut inget som säger att det INTE är av vaccinet, lika lite som att det är vanlig magåkomma.

Själv är jag ganska skeptisk till vaccination, även om det medför stopr ntta, men det finns ju en massa skit som följer med en vaccination....man vet ju inte ALLT vad som händer.
 
Sv: Dålig efter vaccination?

Har era barn reagerat på vacc.?

Viggo har just fått sin första spruta (3 månader). Och jag fick med en lapp som beskriver vilka biverkningar vaccinationssprutan kan ge. Såhär står det:
* Vanligt (ses hos minst en av 100 vaccinerade): Rodnad och/eller svullnad vid injektionsstället, feber under 38 grader, irritabilitet, diarré, kräkning, aptitlöshet. Dessa reaktioner är ofta ofarliga och går i allmänhet över på några dagar. Rådgör gärna med BVC
* Mindre vanligt (ses hos minst en av 1000 vaccinerade): Otröstlig gråt under flera timmar, feber som håller i sig eller når över 39 grader, kraftig svullnad/rodnad. BVC eller sjukvård bör kontaktas för bedömning.
* Sällsynt (ses hos minst en av 10000 vaccinerade): Feberkramp, episod med slapphet- blekhet- slöhet, nässelutslag. VId kraftig allmänpåverkan hos ett barn bör man alltid kontakta sjukvården omgående.

Viggo har reagerat med att vara lite extra gnällig, kanske något varm och sovit extra mycket igår efter sprutan och även idag. Vår sköterska rekommenderade att köpa hem Alvedon och ge ifall han fick lite feber eller verkar ha ont. Vi har gett det igår en gång och idag.

Så; det låter konstigt att ingen tror att hon kan ha fått reaktion av sprutan då det ju är kända biverkningar.
 
Sv: Dålig efter vaccination?

Ja,jag tyckte också att det verkade konstigt...

Min sambo är inne på att det skulle kunna vara nån allergi hon fått men jag tror nog fortfarande mer på sprutan,speciellt nu när du berättade att hennes symptom finns med bland de vanligaste...

Ska googla lite nu...
 
Sv: Dålig efter vaccination?

Vår lilla reagerade med att gnälla nästan konstant i några timmar. Det började ca en timme efter injektionen. Normalt gnäller eller skriker hon i princip aldrig.
 
Sv: Dålig efter vaccination?

Min äldsta son har alltid reagerat på vaccinationerna, olika varje gång men ungefär som du beskriver.

För ett tag sedan fick han sin sista spruta, 5,5 år och det slutade i katastrof...han blev helt okontaktbar, fick krampanfall och tillslut jättehög feber som satt i i två dagar. Usch vad läskigt det var! Bvc skrev en rapport till läkemedelstillverkaren.

Jag var så oförberedd på att han kunde bli SÅ dålig, man vet ju att dom kan bli lite hängiga men jag tycker nog dom borde informera lite mer om biverkningarna så man kan vara lite förberedd!

Ja, ja, det var ju ingen fara egentligen men det förstod man ju inte då. Nu har jag en liten kille till som skall igenom vaccinationsprogrammet men nu känner jag mig lite mer informerad - och det är inte tack vare BVC :devil:
 
Sv: Dålig efter vaccination?

Kom precis på en annan sak!
Vi flyttade för en vecka sedan,till hus med egen brunn...Skulle det kunna vara vattnet?
Vi har inte själva reagerat på det men dom små är såklart känsligare..
Inga prover gjorda ännu..
 
Sv: Dålig efter vaccination?

Jag skulle precis skriva det att efter 5 års-vaccineringen så fick ungefär hälften av barnen feber på min arbetsplats. Å väldans ont i armen också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 950
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ni med barn som fått kraftiga biverkningar av vaccinationer hur har ni gjort med fortsatta vaccinationer? Vilka biverkningar har era...
2
Svar
24
· Visningar
4 807
Senast: Sedna
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 913
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 032
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Kan man ens göra rätt längre?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp