Dags att hacka på Fjunet! (bilder)

Sv: Dags att hacka på Fjunet! (bilder)

Kom på att jag kan ju vända skaklarna uppochner! Det kanske fungerar, vad tror du _L_?

Jag anade det ;) Det var inte logiskt iallafall.

våga inte kalla mig logisk..Jag tog tre minuter på mig att lösa legomysteriet jag utsattes för förra våren..jag skäms fortfarande. Men jag är bra på annat, som att svetsa, beskära fruktträd och köra häst :)

Nejnej! Alltså, skaklarna på Globus rockarder sitter ihop. Så det är ungefär som ett u. Jag tänkte om man helt enkelt lossar detta u (lätt gjort), så kommer de små öglorna uppåt istället.

Börja svetsa lätta vagnar till ponnys!

Nä men då hindrar dom väl iaf eller??
Neråt eller uppåt kan väl inte ha betydelse?
Annars blir det järnsågen! :D
Nej då kan du inte fästa bakselen?
Gör nya öglor till den, borra hål o sätt i öglebult :smirk:

/L

Nej, det gör de ju inte. Den lilla öglan har bra med plats i skakelöglan, där finns inget som tar emot där.
Hade aldrig borrat hål i en rockard med så smala skaklar! De hade vikt sig direkt.

Aha, ja det blir skörare om man gör hål i smala skaklar :crazy:
Men en slangklämmor då? :)
Karlssons klister? :rofl:
Nope inte så snyggt kanske. Går det att vända dom?

Jag kan inte tänka mig att det skulle bli snyggt att vända skacklarna upp och ned.:rofl:
Jag tycker nog att det är bättre att beställa nya skacklar av någon istället. Om du gör en ritning på hur du vill att de ska se ut, inkl. rördimension och så, så kan det inte var så svårt att fixa till. Då får du dom ju precis så som du vill ha dom också!;)

Liknande trådar

S
Träning från tv4's hemsida. Häst förberedd för longering. Longering behöver inte slita på hästen Longering är liksom ridning och...
Svar
10
· Visningar
3 681
Senast: C_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka