Dags att hacka på Fjunet! (bilder)

Sv: Dags att hacka på Fjunet! (bilder)

Ja, det är samma som från Equilex. Det är standardmodellen, från Pfiff. Tror inte att de kan klassas som snabbspännen.....

En sådan här då! :D
soljstyckeliten.jpg

/L

:rofl: Gud så söt! Du verkar bra på att hitta saker, kan du hitta en dressyrgjord storlek 20 cm månntro?? ;)

**RADERAT** svarade på fel..

_L_ skrev:
Det var lite svårt :smirk:
Det får duga med denna på 25 cm från lillhästen :D
sgjordd.jpg

lillhastenistav.se

/Lisa

Du är inte dålig! :bow: Impad! Det kortaste jag hittat är 40 cm, å jag har lagt en hel del huvudbry på hur jag skulle kunna förkorta en sådan. Men sen i slutändan så gjorde jag en gjord på så vis att jag satte söljor i stropparna på ena sidan sadeln å spänner dem i stropparna på andra. Dvs stropparna gick ändå omlott under magen på pållen! å med en hemmasydd gjordmudd i fårskinn som håller isär stropparna så blev det rätt ok. :o

Fast allra bäst vore ju en riktig gjord, men 25 cm är kanske liiite långt (5 cm)... ;) :crazy:

Fast vem är det som ska rida min lille? Max 15 kg får den ryttaren i så fall väga... :rofl: Men nu är han fullutrustad i a f! :D

Ursäkta Fjunet igen för att vi babblar i din tråd!! :o

Har du en dressyrsadel till din lille? Det tycker jag var duktigt att hitta! Lite väl ambitiöst kanske? :) :) :)

*skrattar* Hehe, jag vet! Fast dressyrsadel vet jag inte, snarare en begagnad ponnyputa i syntet ala liknande Börjes.... Med Renskinn som vojlock! Endast det bästa... ;)

Men som sagt... Nån som har ett spädbarn som kan rida in min vilda hingst? :D

Ja du som gjort egen sele kan väl göra en sadelgjord tänkte jag först med jag skrev det inte då :D
Jasså jaha 25 cm duger inte? :(
Den du gjort själv fungerar bättre? :)

/Lisa

;) Har slut på söljor hemma, så därför tänkte jag köpa en färdig gjord. Men så gjorde jag som jag gjorde, å då gick det bara åt två söljor och av en annan sort! :idea: Du har helt rätt, i första hand gör jag ju prylarna själv... :)

Har full förståelse om Fjunet snart kommer å stryper oss! :o

Ja var det inte du som skulle ta fler kort? :D

Jo hur gick det med gjordarna var dom lite för korta?
Du har skarvat med skakelremmar?

/L

Senast ändrad:

Jooo :o Jag är senil.

Har inte ordnat gjordarna än heller.

Ja dina skaklar är ju svängda, det är säkert på Globus sida jag måste sett dom så :)
Men den är ju borta nu, fast dom kanske säljer den iaf??

Jag tror ju svängda är lite bättre, om dom är lite raka där sakeln sitter fast i vagnen så öglan slipper röra sig.
Har du en bättre bild på bara skaklarna?
Hur går det med hela ekipaget föresten?

På en bild jag såg (dumma mig som inte sparade den) var det en sele som såg ut som en sadel :D nä men den hade liksom "kåpor" på sidan så att skakelöglnan kunde röra sig på det området!
Smart eller dumt?
Om skaklarna kan glida i hållaren är väl det att föredra, det gäller väl på mer om ögla o remmar måste röra sig :smirk:

/L

Har tyvärr ingen bättre bild på skaklarna... I nuläget kan skaklarna INTE glida i öglorna och han tvingas dra hela vagnen i öglorna eftersom det finns mindre öglor på skaklarna, och dessa hindrar skaklarna från att kunna röra sig i öglorna på selen.

Aj då :crazy:
Vad tänker du göra åt det? Fram med vinkelslipen? :)

Liknande trådar

S
Träning från tv4's hemsida. Häst förberedd för longering. Longering behöver inte slita på hästen Longering är liksom ridning och...
Svar
10
· Visningar
3 681
Senast: C_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka