tyra1

Trådstartare
Hej.
Är det någon här som har dagmatte åt sin hund? Får dagmatten nån ersättning från dej som tack för hjälpen eller är det dagmatte som betalar dej? Eller byter ni tjänster med varann? Varför jag undrar är att en bekant till mig vill ha dagmatte åt sin hund och frågade mig om man brukar ge ersättning och vem som betalar vem i så fall. I hästvärlden brukar ju den som tar hand om nåns häst betala ägaren. Är det likadant i hundvärlden, att dagmatten betalar en slant till ägaren? Det skulle va intressant att få svar både från ägare och dagmatte, det kanske inte ser likadant ut överallt.

Sv: dagmatte

Dagmatten tar oftast betalt för sina tjänster, Precis som en dag mamma till ett barn. Det är ju en tjänst som utförs ,Allstå ska man ha betalt för den, Precis som man betalar för hund dagis.

Tesora

Om man passar en hund betalar man inte, det har jag aldrig hört. Har varit dagmatte åt många hundar och tog bara en liten summa för varje dag. Nu var jag väldans billig, gjorde det för att jag ville ha sällskap på promenaderna och tog bara en liten symbolisk summa. Man har ju trots allt ett ansvar för hunden.

Dagmatten tar oftast betalt för sina tjänster, Precis som en dag mamma till ett barn. Det är ju en tjänst som utförs ,Allstå ska man ha betalt för den, Precis som man betalar för hund dagis.

Tesora

Fast när man skrittar och ryktar folks hästar, då ska man betala ägaren plötsligt....;)

Min valp har en daghusse han är hos ibland, men det har inte blivit så ofta eftersom jag pluggar mycket. Det är en kompis till mig så jag betalar tillbaka genom typ middagar och någon liten slant, men hade det varit någon okänd hade jag betalat lite mer. Personen gör ju mig en oerhörd tjänst som tar min hund när jag måste vara borta hela dagen, och jag känner att jag vill göra rätt för mig. Den personens dag blir ju ändå begränsad, även om den gärna vill ha sällskap av vovve. :)

Nej inte den diskussionen här på hund också, är så trött på den på hästsidan. Har varit så skönt att slippa;)

Jag som kom på en sån perfekt affärside. Odräglig schäferslyngel uthyres till hundlösa människor. 100 kr i timmen, eller 500 för en dag. Då har hon tjänat in sina torrisar den dagen.

Vill de kan de få träna för tävling också, men då kostar det extra.:idea:

:rofl::rofl::bump: Tack för dagens skratt:laugh:
Dom kan få hyra en odräglig welsh också:laugh:
Personen ifråga kanske har en kompis som vill promenera samtidigt och träna ihop med.

Senast ändrad:

Fast när man skrittar och ryktar folks hästar, då ska man betala ägaren plötsligt....;)

Helt obegripligt i mina ögon. Jag hade betalat för få hjälp med mina hästar om jag behövt.

Apollo... ska inte säga ett ljud mer om detta ;) Var ju bara tvungen... :angel:

Jag vet:) jag har också svårt att låta bli dessa trådar när ämnet kommer upp, och det gör dom titt som tätt. :D

Men erkänn att det är intressant. Inom hästvärlden existerar debatten, och folk tycker olika, det vet vi ju. Men inom hunderiet finns det ingen dylik rabatt utan hundägaren betalar tillochmed småtjejer som går ut och leker med hunden, fast ungarna troligtvis inte vet nåt roligare.

Oj. Nej, jag kan inte ens skylla på vinet, för det har jag inte druckit något. Sorgligt nog är det tyvärr stress. Jag menade givetvis debatt.

Jo jag kan hålla med, det brukar bara bli så tråkiga och hätska debatter (rabatter;)) på häst om detta så det tenderar att bli sandlåda.

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
816
Senast: cassina
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 294
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 737
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka