Dagisfunderingar osv

Status
Stängd för vidare inlägg.

Maris_

Trådstartare
Hur är det, kan man få dubbla dagisplatser till ett barn?

Sambons son bor hos oss vartannan vecka. Nu jobbar både jag och min sambo. Han har sitt dagis i närheten av mamman, vilket blir fel sida av stan för oss. Min sambo har inget körkort och åker hemifrån kl 6 på morgonen, till en tredje del av stan. Jag har nyss börjat arbetsträna och har olika scheman osv så jag kan inte ta på mig ansvaret att få honom till dagis. De dagar som jag är ledig så behöver jag vila för att orka med att jobba.

När min sambo hade praktik i våras så fick sonen skolskjuts som ordnade via mammans sockontakt. När min sambo pratade med dem nu så verkade de tveksamma men skulle kolla upp det. Om det inte går, så vet jag inget? Samt att det blir så långa dagar för killen!

Vi har ett dagis 100 meter hemifrån, det vore så perfekt om man kunde få ha honom där och jag tror att det vore bra för sonen att få lära känna barn här i området med.

Ska ringa runt och kolla tänkte jag, men vart ska jag vända mig? Har vi någon chans?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 545
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 504
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 168
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 983
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp