Dagisbarn med en hackkyckling...

Sv: Dagisbarn med en hackkyckling...

Till TS:

Jag tycker också du ska lägga en lapp om du inte på något annat sätt kan räkna ut vilka föräldrarna är/vad de heter. Skulle det vara något av mina barn när de gick på dagis så skulle jag bli otroligt tacksam över att få veta att h*n blir hackad på av de andra barnen.

Jag tror att du själv mår bättre om du gör något också, bara av att veta att du i alla fall gör något för att hjälpa det stackars barnet.

Sen tycker jag absolut inte du ska skämmas för att du skrek till åt ditt barn när han puttade det andra barnet, var stolt istället för att du inte låter honom bete sig hur som helst.
 
Sv: Dagisbarn med en hackkyckling...

Har inte sett nått alls denna vecka, så kanske har det lugnat sig alt. att personalen börjat säga ifrån. Förhoppningsvis uppmärksammade dom det även om dom kanske inte vill säga att jag "hade rätt".

Tycker hela situationen är olustig, för jag gillar verkligen personalen för övrigt, men magkänslan ang det här barnet kändes inte bra :( Och det kändes inte som att dom tyckte att det var nån fara med honom alls.. Som sagt, dessa dagar har det varit lugnt, har inte sett att någon varit dum mot honom alls så jag håller tummarna för att det tagit stopp... Men kommer givetvis fortsätta hålla lite koll och säga ifrån om det skulle fortsätta igen..
 
Senast ändrad:
Sv: Dagisbarn med en hackkyckling...

Tyvärr så är det inte ovanligt att barn som inte personalen gillar av någon anledning gärna blir barnens hackkyckling också. Kanske var det därför personalen reagerade som de gjorde?

Hoppas att personalen har fått sig en tankeställare nu men jag tycker ändå att du ska försöka komma i kontakt med barnets föräldrar. Jag hade varit dig evigt tacksam om du hade berättat hur mitt barn faktiskt har det på dagis om det hade varit mitt barn som var utsatt.
 
Sv: Dagisbarn med en hackkyckling...

Tyvärr så är det inte ovanligt att barn som inte personalen gillar av någon anledning gärna blir barnens hackkyckling också. Kanske var det därför personalen reagerade som de gjorde?

Hoppas att personalen har fått sig en tankeställare nu men jag tycker ändå att du ska försöka komma i kontakt med barnets föräldrar. Jag hade varit dig evigt tacksam om du hade berättat hur mitt barn faktiskt har det på dagis om det hade varit mitt barn som var utsatt.

Kan bara instämma.

Har också sett både på nära håll och på internetforum personal som väljer ut ett barn hacka på/särbehandla, ofta ett barn med diagnos såsom var fallet får vår del, men även en pedagog som förklarade högt och tydligt rätt framför invandrarbarnen att "ja, så har vi såna där invandrarungar och då fungerar inget och deras föräldrar kan inte svenska och det blir bara jobbigt när de ska komma hit och ha sina barn här"
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 496
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 185
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 372
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp