Sv: Dagis kläder?
En fråga var någonstans har jag sagt att jag köper kläder för peronalens skull och INTE barnen?
VAd jag sa var att jag TÄNKER på detta när jag tex köper joggingskor. Dom med snören på kan han ta hemma där jag har tid att hjälpa till och lära hur man gör. Kadborreskona på dagis är ju naturligtvis även för hans skull då han snabbt och lätt kan fixa det själv och samtidigt slipper personalen böja sig en extra gång bara för att jag vill ha snörskor på min son! Vad är det för fel med att vilja hjälpa till att underlätta för andra när det lättare alternativet fungerar minst lika bra om kanske inte bättre för min son
?? Vi har haft turen att ha underbar personal på vårt dagis och jag önskar dom att få jobba och må bra så länge som möjligt i ett redan tungt arbete utan att jag behöver kräva med än vad som behövs. Man kan ju tro att någon som du som har värk och vet vad det innebär borde vara glada om fler än jag tänkte till lite.
Förstår inte heller varför du förutsätter att man oftare åker bort på helgen? Bara för att ni gör det? I vår familj försöker vi att verkligen umgås som familj på helgerna och varva ner och pusta ut, det behöver både vi och barnen. Inte flänga omkring hit och dit.
Visst träffar vi vänner ibland men oftast bara några i taget och då har barnen inte heller dom små fläckiga byxorna på sig utan det har dom när vi är själva hemma och tex. gräver i landet, gungar,spelar boll ody. Kalas är inte något vi går på så ofta så så mycket kalaskläder finns inte i garderoben.
Kan tala om att mina killar också har ärvekläder,hm-kläder osv och enligt vår smak så är det snygga kläder. Dom är också ganska så lektåliga. MIna barn är mycket ute då vi bor litet,ääälskar fingerfärg och jag skulle inte drömma om att ingripa i deras lek bara för att dom skall akta kläderna. Det handlar inte om det. Och tvättar det gör vi inne i huset brevid hos svärfar så vi har inte ens någon maskin inne hos oss, men det går bra endå om man vill så kan man. Och det är väll det som det handlar om hur varje familj vill göra och tycker.