E
EnWisa
Sv: Dagens unga ryttare = mesar??
Jag är nog nu som du var då (och fortfarande är kanske? ), har precis sålt min egna häst men åker till stallet ändå, bara för att få vara med hästarna.
Men visst finns det de som struntar i det för att "det är för långt" lr dåligt väder, känner flera stycken! Men då är det bristande intresse som är felet, för om de verkligen skulle gilla hästar som många av oss andra gör så spelar lite regn inte någon som helst roll!
"Ungdomar idag", gills jag då (17 år)?minternet skrev:Jag håller med!
Okej jag kanske inte alltid häver mig ut om det spöregnar eller snöstormar men jag är ju också "gammal" (34)
När jag var liten kunde jag cykla hur långt som helst, (1-2 mil)bara för att få vara med och titta när någon skulle rida. (Mamma hade bara råd att låta mig rida lektion en dag i veckan.)
Jag kunde kliva upp ruskigt tidigt för att få vara med vid morgonfodring (av rent intresse) och dessutom mocka 4 boxar efter detta utan att ens kunna få en ridtur efteråt (4 st travhingstar fanns i det stallet)
Jag gjorde nog precis vad som helst för att bara få vara nära en häst
Lite skillnad mot en del ungdomar idag som inte ens kan tänka sig att göra en enda handling utan att först få veta på vilkeet sätt det skulle löna sig.
// M
Jag är nog nu som du var då (och fortfarande är kanske? ), har precis sålt min egna häst men åker till stallet ändå, bara för att få vara med hästarna.
Men visst finns det de som struntar i det för att "det är för långt" lr dåligt väder, känner flera stycken! Men då är det bristande intresse som är felet, för om de verkligen skulle gilla hästar som många av oss andra gör så spelar lite regn inte någon som helst roll!