Dagens korkade fråga!

Jane_Done

Trådstartare
Om det (bara) står i ryttarmeddelandet att man ska visa upp vaccinationsintyg och licens, måste man då visa det gröna kortet också?

Jaaaaa.... jag kan inte hitta mitt kort och frågan är om jag måste skaka fram ett nytt från förbundet.... :crazy:

Sv: Dagens korkade fråga!

Grejen är ju den att du inte ska kunna lösa licens om du inte har grönt kort så det ska du inte behöva.
Jag har inte haft något på många år och tog första året det kom så det finns inte ens registrerat någonstans och vid de få tillfällen de frågar efter det så hänvisar jag just till att klubbarna ska utföra egenkontroll.

Lycka till! Vart ska du?

Tack för svar! Ja jag tolkade det ju egentligen som att det inte behövde medföras längre men ville inte riskera att någon tvingar mig att vända utan att lasta av hästen......

Vart jag ska törs jag inte säga! :eek: Det är DEBUT i dressyr och jag har insett att jag inte kan rida! Men jag kan ju återkomma om jag får mer än 40% :p

Jag har två kompisar som eh... "förlagt" sina gröna kort och det verkar vara mer eller mindre omöjligt att få ett nytt. Förbundet kan nämligen inte kolla att de ens tagit korten?! Skitbra system... Tydligen ska man hålla reda på vilket år man skrev provet samt provledare, och vem gör det liksom? Det är 'bara' 14 år sedan jag tog mitt, och jag har då inte en blekaste om vem provledaren var. Tur jag har kortet i behåll :D

Som tur var har i alla fall Stockholmsdistriktet ett register och jag fanns där så jag har faktiskt beställt ett nytt. Men det är ju egentligen onödigt eftersom jag inte får en licens utan det och jag i alla fall har min licens. Så det känns som om att ha ett grönt kort att hålla reda på har blivit lätt omodernt.

Grejen är ju den att du inte ska kunna lösa licens om du inte har grönt kort så det ska du inte behöva.
Jag har inte haft något på många år och tog första året det kom så det finns inte ens registrerat någonstans och vid de få tillfällen de frågar efter det så hänvisar jag just till att klubbarna ska utföra egenkontroll.

Lycka till! Vart ska du?

Fast jag tog mitt kort för väldigt länge sedan och jag fanns då registrerad på Stockholmsförbundet.

Skånedistriktet har inga problem att kolla upp mitt gröna kort som jag tog för 20 år sedan. Men som sagt de ska kolla med sitt distrikt och inte med förbundet.

Och Skånedistriktet bara suckade och tyckte båda mina bekanta var jättejobbiga och de kunde inte få några nya brickor eftersom ingen av dem viste vilket år det togs och vem som var provledare.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
806
Senast: ryujaneiro
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 576
Senast: Habina
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 090
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025