Dagens efter piller

kompis87

Trådstartare
Igår kväll hade jag oskyddat sex så jag tänkte gå och köpa ett dagen efter piller idag (har aldrig tagit innan pga har aldrig haft oskyddat sex innan) men nu fick jag mensvärk och gissar att jag kommer få min mens i kväll eller i morgon.
Är det någon mening då att ta ett dagen efter piller?
Hade helst velat undvika det eftersom jag reagerar mycket kraftigt på hormoner, men vill gärna undvika risker.

Någon som vet hur stor risk det är att bli gravid dagen innan man får sin mens? Jag har regelbunden menscykel.
 
Sv: Dagens efter piller

Är det inte lika bra att du går och köper det där pillret om du nu inte vill bli gravid?

Å till nästa gång tänker du dig för innan du har oskyddat sex.
 
Sv: Dagens efter piller

Tack för moralpredikan.

Jag är 27år och har aldrig haft oskyddat sex innan, känns verkligen JÄTTE oansvarigt av mig.. suck.
 
Sv: Dagens efter piller

Risken finns ju alltid.

Det finns fall med de som blivit gravida men som haft mens/blödningar ändå minst 2 ggr efter de konstaterat graviditet..Man ska mao aldrig lita på att kroppen alltid beter sig exakt så som den ska/brukar.

Ta ett dagenefter piller om du känner dig osäker.
Hormonerna stannar inte kvar så länge i kroppen så jag tycker inte att du ska oroa dig för mycket över det.
 
Sv: Dagens efter piller

Jag hade tagit den ändå. Skulle må skitdåligt annars av att behöva gå runt i någon ovisshet!
 
Sv: Dagens efter piller

Tack för moralpredikan.

Jag är 27år och har aldrig haft oskyddat sex innan, känns verkligen JÄTTE oansvarigt av mig.. suck.

Klart det är oansvarigt oavsett om det är 1 eller 100 ggr.

Vill man inte bli gravid eller riskera att få sjukdomar använder man skydd.
Hade du använt skydd hade du inte behövt ta ett dagen efter piller som du riskerar att må dåligt av.

Så vill du inte bli gravid och ev behöva göra en abort så är ju pillret det självklara valet när du tabbat dig.

Simple as that.

Inget att bli upprörd över, det är ju bara som det är liksom.
 
Sv: Dagens efter piller

Oansvarigt eller bara glömska, heat of the moment, whatever - skit samma, det enda som räknas idag är att du har haft oskyddat och absolut inte vill riskera gravididet.

Jag tog dagen efter en gång och blev yr och lite illamående, men ingenting mer än så. Och då är jag också väldigt känslig för hormoner, men - det går över inom ett dygn, det är ju inte riktigt samma hormonella påverkan på lång sikt som med t ex p-piller. Det är inte skadligt på något sätt, så om jag vore du skulle jag ta det lilla pillret så är saken ur världen :)
 
Sv: Dagens efter piller

Jag har tagit det nu.

Anledningen till att jag tycker det är onödigt att moralpredika så är för att självklart vet man om att det är oansvarigt, annars hade jag ju inte ens funderat på att ta ett piller idag. Men världen är inte så svart och vit att bara för att man vet om att nånting är fel eller oansvarigt betyder inte det alltid att man låter bli. Man är inte mer än människa.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 542
Senast: AnneB
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 578
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp