Dag/Nattmatte/husse? hundrastare? Hur gör ni som jobbar?

Sv: Dag/Nattmatte/husse? hundrastare? Hur gör ni som jobbar?

När jag jobbat nu i sommar har jag farit hem på lunchen. Några veckor har ja bara haft några minuters promenad till jobbet, några veckor har det tagit ca 10 min att cykla till jobbet. När mamma och pappa hade semester passade dom min hund ibland på dagen.

*knapplån*

Jag har en lite speciell hund, som blir stressad av dagis och som provat på några dagmattar utan att vi riktigt fått det att fungera. Så hon är hemma helt enkelt. Hon rastas 1,5h innan jag går till jobbet, kissprommis på dagen och sen ngn träning/aktivering efter jobbet. Så ja det blir ganska mkt ensamtid för henne och jag vet inte hur många ggr jag får höra av folk att det är dåligt och dem är flockdjur osv.. Men för mig är det viktigare hur hon mår, å hemma ligger hon och sover och är knappt snabb att hälsa när jag kommer hem. Men om hon varit hos ngn annan blir hon nästan hysterisk när jag kommer och har alltid varit stressad på platsen.

Så, för oss funkar det bäst även om det enligt andra är hemskt.

*kl*

Hos är det just nu så att hundarna är hemma själv då både jag och sambon jobbar samtidigt. Men vi går mycket om varandra så det blir max två nätter i veckan som dom är själv hemma. Däremot har dom i alla fall alltid sällskap av varandra :)
Fast nu i månadskiftet blir det flytt ut till en liten gård så nu då får dom hundgård istället, så at dom kan välja själv om dom vill vara inne eller ute :)

/Camilla

Valt ett jobb där hunden gör själ för maten. Valpen blir med som prao elev ;)

Nu jobbar jag inte heltid på mitt nya jobb. Inte tidigare heller, men med tanke på restiden till och från jobbet så var jag borta lika länge (längre) som om jag jobbade heltid.

Jag hade dagmatte åt mina under den tiden. Nu har jag just bytt jobb som ligger på fem minuters promenadväg, och jobbar 70% = Ganska korta dagar, så jag går hem på lunchen. I framtiden kommer jag kunna stanna när jag är ute och kör (hemtjänsten) och springa ut med hundarna om det skulle finnas tid över och om det behövs.

..Det positiva med att jobba i hemtjänsten i sitt eget bostadsområde! :banana:

Hunden var inte planerad, då hade arbetstiderna sett annorlunda ut.

Men jag börjar tre timmar före sambon och slutar då oftast tre timmar tidigare vilket gör att många dagar är inte glappet så stort när han är ensam.

Sedan så går snällaste MimiFly ut med honom de dagarna det inte går.

Jag önskar dock att jag hade råd med dagis (eller att ägaren betalade...) för jag tror han skulle må bra av den sociala biten! Han får träffa andra hundar i rastgården och så men inte varje dag.

I värsta fall har han sällskap av katterna :D

Senast ändrad:

KL:

Jobbar natt och sambon jobbar dag så det är inga problem för oss. Ibland är sambon iväg på jobbresor och då får hundarna vara hemma själva när det sammanfaller med mitt nattjobb. Händer inte så ofta dock.

Har turen som kan ha hunden med på jobbet (stalljobb). Han sitter i en bäddad box med sin kollega, och får kortare kissrundor under dagen. Är väldigt glad för det, men om nytt jobb dyker upp så finns ett jättefint hunddagis i närheten som vi gärna skulle använda oss av.
När både jag och sambon ska iväg och inte kan ha med hunden finns mamma och pappa som inhoppare så gott som när som helst.

Jag jobbar heltid kl 05.00-13.30 5 vardagar i veckan.

Sambo jobbar kl 10- till allt mellan kl 18 och 19.30, 4 vardagar i veckan (alltid ledig 1 vardag i veckan) och varannan helg (jag är alltid ledig helger).

Så hunden är själv ca 3 dagar i veckan i ca 4,5 tim.
1 dag i veckan är han med mig på jobbet.

Så inga dagmattar/hussar/rastare eller dagis behövs

Jag jobbar 06.00-14.30 (5dagar) ena veckan och 14.24-22.48 (4dagar) andra veckan. Hade min mamma till att gå ut med min hund i början men hon gjorde inget då så nu får hon vara själv hela dagarna. Men samtidigt så är hon alltid med mig på min lediga tid. Ska snart flytta ut på landet och då kommer hon och den nya hunden att få vara i hundgård hela dagarna.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 227
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 745
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 360
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 105
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka