Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Ja, en sak var att det kunde bero på tumör i hjärnan, då blev jag helt kallsvettig, klickade ner sidan och lovade mig själv att inte gå in och läsa mera där. :crazy:

Det är säkert ingen fara, men det känns ändå skönt att dom kollar upp det nu på en gång så man slipper gå & vara orolig. :)

Oj, ja då förstår jag att du blev orolig! Jag har aldrig tänkt på att det kan bero på annat än skelögdhet. :crazy:

Visst är det bra att de kollar upp det, bättre att göra det tidigt så att man kan följa skelningen och ev. göra något åt det i tid än att inte bry sig och sedan inse att "oj hoppsan han skelar". BVC och läkaren där var så mot mig med Elins skelning, jag tolkades som en nojjig morsa, och tjatade till mig en remiss till ögonläkare ( som ju kan mer om det här än en barnläkare på BVC...) och enligt honom så var det ingen tvekan om att Elin skelade och det är inte alls konstigt att hon gör det med tanke på min egen problematik med ögonen. Hans ord innan vi gick vid förra besöket " Vi ska ha koll på det här, det lovar jag dig" var väldigt lugnande och jag har släppt min oro över Elins skelning, jag överlåter den till honom istället. :)

Lycka till på torsdag!

Precis så tycker jag ofta att det är om man är orolig själv, man tolkas som nojjig och måste tjata för att få en remiss. Varför inte kolla upp det en gång för mkt ist? Det kan väl knappast skada kan man tycka. ;)

Glad att den här BVC sköterskan ringde in på barnkliniken direkt och att vi fick en tid så snabbt. :)

*KL*

Rasmus vill ut och åka och ta katten med sig.
phpppi2kq.jpg

I sitt rum
phpqhgy22.jpg

Pekar på sin tavla
phpqngjeu.jpg

Här hemma firar vi kanelbullens dag med att Rasmsu har börjat ta sina första steg!
phplwiosd.jpg

Det är lite svårt att fånga honom på bild nu, så fort vi tar fram kameran släpper han allt och kryper i 200 km/h fram för att rycka tag i den.

*kl*

Bild på lille Edvin han är nu 1 månad och 1 vecka på bilden.
sover i mamma och pappas säng.
På tisdag blir han 1 månad och 2 veckor

Grattis till lille Jesper, vad söt han är!
Och Emil med såklart!

Saga har tagit fem steg, men sen blir hon rädd och kastar sig in i ens famn. Igår bröt första tanden fram!! :D :D :D

Grattis till lille Jesper, vad söt han är!
Och Emil med såklart!

Saga har tagit fem steg, men sen blir hon rädd och kastar sig in i ens famn. Igår bröt första tanden fram!! :D :D :D

Tack. :)

...och Emil har 8 tänder & har haft i flera månader, men visar inga som helst tendenser till att vilja stå eller gå. Tänk så olika det kan vara. :D

Och Elina blivit hela 6 månader!! Mammas stooooora tjejja! Hon gör inte så mycket alls i kryp/sittväg, men pillar mycket med småsaker. Har precis börjat gå med på att vara på mage, och kan nu göra duktigt med armhävningar.

Såhär vacker är hon (helt opartiskt :angel:)

På sexmånadersdagen :

DSC_1665.jpg

DSC_1673.jpg

Finklädd i väntan på gäster för att fira med tårta !

DSC_1679.jpg

DSC_1691.jpg

DSC_1694.jpg

DSC_1702.jpg

Tack båda två! Den första är jag förtjust i, den andra är mest rolig för det ser ut som två olika ungar, typ "Alma och hennes onda alter-ego" :D

Senast ändrad:

Nu stjäl jag din knapp här, har ju inte visat min pojk på hundra år eller så!

Fast det är ganska sunkig bild på oss, lite suddig och hastigt tagen! Vi provar nya sjalen som mamman fick i present! (föreställ er att mamman inte är där med sin jättemage)
23973211.jpg

Nu blir jag ju sugen på att säga JA, hon är alltid glad :D Men det är inte riktigt helt sant.. men hon har nära mellan skratt och gråt, om mamma tramsar och gör fula miner får man oftast ett sånt där leende :)
Åh mitt mammahjärta håller på att svämma över :love:

.... Har precis börjat gå med på att vara på mage, och kan nu göra duktigt med armhävningar.

Åh, tyckte din tjej inte heller om att ligga på mage?
Min lilla plutt (två månader) blir först förbannad, sen ledsen och till sist förtvivlad när jag försöker lägga henne på mage. Har haft lite ångest för det där, dom på BVC tjatar ju om hur viktigt det är med att ligga på mage för att träna nacke osv så jag har försökt och försökt för att se om det blir bättre nån gång. Men nu har jag börjat strunta i det. Hon kan ju faktist hålla huvudet och sitter redan med stöd, så hon ligger ju inte efter i alla fall. :laugh:

Emil låg i princip aldrig på mage förräns han lärde sig att rulla runt själv, då var han 4 månader. La jag honom på mage innan så blev han bara arg & ledsen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 494
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 758
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka