Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

kl
God jul från en febrig liten kille som för övrigt blir 5 mån idag!! :love:
nisse.jpg

Ok, då förstår jag. Är också snittad. Hoppas det kommer gå bra! :)

Här kommer lite nya bilder på Majan:

Leksakslådan är något att bita i :D
phpp8orti.jpg

Med kompisen Ida som är 3 dagar äldre:
phpdfmgia.jpg

Lussar för farmor och farfar:
phpmcpcwi.jpg

phpikihfw.jpg

(Haha, overallen under t-shirten gör att hon ser ut att vara puckelryggig..)

PPM - Oj, här händer det verkligen grejer! Vad roligt! :bump:

Okej, gick det bra för dig ( var snittet planerat )? Du kan ju pm:a om du inte vill skriva i tråden.

Vilken underbart söt liten Lucia :)

Tack :love: Grattis till din på 5-månadersdagen :bump:

domino vilken söt lucia, farmor och farfar måste blivit helt till sig! :)

Ingen fara! Jo, det var planerat men BM strulade så vi fick inte genom det förrän 4 dagar innan BF då jag fick vänta flera veckor på att få en tid att träffa överläkaren som var fullbokad.
Allt gick bra! Däremot ville hon komma ut snabbare så vi fick åka in på natten/morgonen på dagen snittet var planerat då det satte igång. Fick spruta och tablett för att stoppa värkarna och fick sedan vänta många timmar. Lite strul/missförstånd med epiduralen som inte gick inte att sätta då jag är stelopererad så jag sövdes efter ca 10 försök men sen plockades hon ut 13.41. :love: Det låter värre än det var. Klart jobbigt/ont under tiden de försökte sätta epiduralen men allt gick bra med själva snittet, Maja låg högt så hon var lite bökig att få ut men det var en stark och frisk liten tjej som kom ut och jag hämtade mig fort samt läkte snabbt. :laugh:

Oj, 4 dagar innan BF (hjälp)

Då hade jag nog varit i upplösningstillstånd, men vilken tur att allt gick bra tillslut ...

Nu snurrar jag iväg här lite. Men jag är också stelopererad och hade samtal med en läkare inför förlossningen och han kom fram till att jag inte kunde få nån epiduralbedövning. Var i ryggraden är du stelopererad?

Vilken gudomligt söt lucia!

Här är några bilder på hur Idun ser ut på morgnarna. :love: Frisyren brukar tämjas en aning under dagens lopp.

081117119800.jpg

081117120800.jpg

081117121800.jpg

Själva ungen däremot är otam hela dagen!

Vilken härlig frisyr!

Det var länge sen jag la in bilder, här kommer några på min stora kille :)

Trött Adam har lagt sej på kokudden i väntan på välling..
SUC57855.jpg

Potträning o tandborstning med pappa framför tvn
SUC57717.jpg

testar overallens vattentäthet!
DSC00211.jpg

I skönaste mjukisoverallen
DSC00190.jpg

Varm choklad o ostsmörgås efter en härlig promenad på Fjärås Bräcka
DSC00313.jpg

Vi har inte tagit några juliga kort, orkar inte, bryr mej inte, vill inte... :grin:

Gud vilken mysig kokudde! De skulle säkert Rasmus älska.
Hur funkade overallen ;)

Vilka mysiga bilder, första bilder är verkligen urgo!

KL

Via: Störtskön frilla på härligt busspruddlande tjeja!

Och min bild för dagen, jag har gett upp allt vad seriösa bilder heter för tillfället, det antingen bara knasiga miner eller suddigt...

25169484.jpg

Vilka mysiga bilder, första bilder är verkligen urgo!

KL

Via: Störtskön frilla på härligt busspruddlande tjeja!

Och min bild för dagen, jag har gett upp allt vad seriösa bilder heter för tillfället, det antingen bara knasiga miner eller suddigt...

25169484.jpg
Det är ju de knasiga minerna som gör bilden!:p

Ja, Idun är bussprudlande, och också väldigt gosig. Just nu sitter hon i mitt knä, klappar mig på håret och säger: hej hej hej hej hej hej...

Jag är stelopererad för scolios i ländryggen. Vi kom överens om att de skulle prova sticka mig 2 gånger och om det inte gick så skulle jag sövas och så blev det, fast efter en 10 försök ;) Narkosläkaren sa när jag träffade honom att det troligen inte skulle gå men att de ville prova ändå för det är bättre om det skulle funka än att sövas.

Jag är också stelopererad för skolios i ländryggen. Men guuud vad jag önskade att jag kunde fått den där bedövningen under förlossningen...

Intressant att höra andras erfarenheter inom samma område.

Jag är opererad i ryggen med stag ( mellan L2-L5 ) och jag ska upp till narkosen för möte i januari och kolla vad som behövs ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 305
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka