Sv: Då har det hänt igen och hunden får skulden!
Delvis knapp..
Intressant hur diskussionen spinner iväg på både rottisar och pb,trots att dom faktist är helt oskyldiga i detta fallet!
Intressant även också att tidningen gått ut med ett fall där det inte är en "kamphund" inblandad,dom brukar ju inte vara så intressanta.
Även att reporten kunde skriva ut rasen,annars så brukar det bara stå "kamphund",oavsett om det är en rottis,amstaff,pitbull,eller liknande....
Tänk på att tex pitbullen även användes (används?) som nanny dog,men den sidan väljer många att bortse ifrån..
Sen tycker jag att om en hund attackerar så som vi fått läsa,så antar jag att det är något fel på hunden,en hund ska varna,flera flera ggr,och sen max göra ett "hot-hugg"! Den ska aldrig attackera en människa,och speciellt inte hugga den i halsen,och speciellt inte ett litet barn.
Nu har jag bara snabbläst artikeln,och snabbläst igenom tråden här,så har säkert missat några viktiga detaljer...
Min hund är VÄLDIGT stabil i psyket gällande barn,tex en dag när jag var nere på torget och skulle ta ut pengar så band jag fast honom på en hundplats 2 m bort precis utanför banken,för jag ville inte ha med honom i kön i fall det fanns några hundrädda personer. Mitt kort ville inte funka,och jag fick lov att gå in på banken och be om hjälp,hade hela tiden stenkoll på vovven genom fönstret,och jag står nästan i dörröppningen,(liten "by-bank") och hunden sitter aldeles utanför ingången,och jag ser att 4-5 killar i 8-10 års ålder närmar sig med sina skatebords/cyklar,2 stycken går fram emot hunden,och jag traskar ut och säger till dom vänligt,men bestämmt,att man INTE får gå fram till okända hundar,dom ser väldigt skamsna ut,och ber om ursäkt,och går in i mataffären,men en kille på cykel stannar kvar utanför,jag står inne på banken och kollar hela tiden ut,tillslut så ser jag hur ungen tar sats,och cyklar rakt emot min hund,gör en tvärnit alldeles framför,och sen så hoppar med cykeln över hans svans,och stannar sedan och bara stirrar rakt in i ögonen på min hund,med då brakade helvetet loss,jag fullkommligt skenade ut från banken,och den ungen fick då veta att han levde,han fick sig både en utskällning av mig,och av en gammal dam som såg vad han hade gjort! (Damen var nästan mer arg på ungen än vad jag själv var)
Min stackars vovve satt bara och såg helt skammsen ut,han som tyckte det var så kul först när idi*t ungens kompisar var fram och hälsade,sen råkade han ut för sånna där "hot"!
MEN,inte en sur min,inte en tand,ingenting visade han! MEN,bara för det så kan jag så klart inte garantera att han aldrig nånsin kommer göra något,det kan man aldrig garantera till 100% när det gäller ett levande djur,men jag har som sagt,aldrig nånsin sett en tendens till att han skulle attackera öht!
Likaså när kompisens unge klättrade på honom,kastade sig runt hans hals,och skulle kramas,och drog och slet i han,så gjorde han ingenting,(och ja,självklart sa vi åt ungen,men att tala till en 3 åring går i bland inte så där jättebra!
)om han tröttnade rejält på det så gick han därifrån.
Och kan ni tänka er,han är faktist en "kamphund"!
(och nej,jag försvarar inte alla "kamphundar" bara för att jag har en egen,vet gott och väl att det finns idiothundar (även) där som borde sluta sina dagar)