Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allvarligt talat, jag hade hyvlat till ungen med detsamma(jag vet att det är fel men det hade gått av ren reflex)
Tur att jag inte ska ha barn.![]()
Fast är det inte riktigt illa om det nu är så att barnet gick fram för att hälsa och ägaren stod vänd åt andra hållet och hunden går till attack och hugger i halsen?
Då kan ju hunden inte ens sagt något innan den gick till attack?
Mild ras rent styrkemässigt? Dom softisarna jag träffat har inte varit milda i huvudet.
Ja, jag menade framför allt skillnaden i bettstyrka.
På en två/treåring har en softie absolut det som "krävs" i bett styrka för att ta död på ett barn om det vill sig illa.
Med ditt resonemang skulle ju alla mindre barn (inkl. den flicka i Umeå som nyligen blev attackerad av en rottweiler) dö när ex.vis en rottis hugger dem och så är ju tack och lov inte fallet!
Men oavsett hundkunskap eller inte så förstår väl alla vuxna människor att hundar är djur = beter sig olika. Du kan väl inte på allvar mena att en vuxen människa ska komma undan med - jag trodde alla hundar var snälla?
Jag är givetvis med på dilemmat små små barn ( som är svåra att förklara för ). Heller tycker jag inte att någon för skylla sig själv i en sådan här situation, jag lider verkligen med alla inblandade.
Givetvis så har man ansvart som hundägare, men om det nu gick till så som aftonblaskan skriver så är det klurigt ( inte juridiskt dock). Hunden gick kopplad, man frågade om man fick klappa, hundägaren sa NEJ och så sprang 2 åringen dit iaf. Jag vet inte jag, men nog tycker jag inte enbart man kan skylla hundägaren för den situationen faktiskt :/