D-tävling för nybörjare?

Sv: D-tävling för nybörjare?

Ni är inte kloka.... EKIPAGET!!! jag tycker man ska prata om EKIPAGET !!! Precis som ngn skrev så kanske man vill tävla ngn klass innan ras showernna, lika gärna kanske man vill tävla ngn klass innan ex. en A eller B tävling ...i en D-tävling där det är billigt och o prestantiöst att ställa upp....
Men Glöm inte att vi måste prata om EKIPAGE .
Ex.
Peter Ljungberg/Anders Josefsson behöver inte vinna över en "amatör" på en D-tävling om han har en Ung häst.

Nej, det var inte så när jag tävlade. Proppen till just WRCS tävlingar stänger beginnersklasserna för ALLA som har STARTAT på C-tävling. OAVSETT placering. Min bästa placering på en C-tävling har jag för mig är en 5:e plats så jag var ju inte direkt framgångsrik på den nivån:angel:

Nu har jag läst proppen till WRCS kommande tävlingar och där är proppen betydligt schysstare utformad:bump: :banana:

Så synd att jag numera bor så långt bort.

Jag ska åka hit istället och titta nu i helgen.
http://www.reitverein-thierhaupten.de/

Ganska många olika klassnivåer att välja på som ni ser:)

_Erik_ skrev:
Ni är inte kloka.... EKIPAGET!!! jag tycker man ska prata om EKIPAGET !!! Precis som ngn skrev så kanske man vill tävla ngn klass innan ras showernna, lika gärna kanske man vill tävla ngn klass innan ex. en A eller B tävling ...i en D-tävling där det är billigt och o prestantiöst att ställa upp....
Men Glöm inte att vi måste prata om EKIPAGE .
Ex.
Peter Ljungberg/Anders Josefsson behöver inte vinna över en "amatör" på en D-tävling om han har en Ung häst.

Jag håller med dig helt och hållet!!! så klart att det är EKIPAGET som man ska titta på. Eftersom en orut. ryttare kan träna sig på ett toppenhäst, sticka ut och tävla och vinna, medans en rut. ryttare kan träna en grön häst, sticka ut och tävla och kanske inte ens placerar sig... ;)

alazzi skrev:
Nej, det var inte så när jag tävlade. Proppen till just WRCS tävlingar stänger beginnersklasserna för ALLA som har STARTAT på C-tävling. OAVSETT placering. Min bästa placering på en C-tävling har jag för mig är en 5:e plats så jag var ju inte direkt framgångsrik på den nivån:angel:

Då gjorde nog den klubben lite fel, eftersom att det gäller (vad jag vet) om någon blir PLACERAD (får rosett) på en C-tävling som inte får starta i beg. klasserna.

real_cowgirl skrev:
Då gjorde nog den klubben lite fel, eftersom att det gäller (vad jag vet) om någon blir PLACERAD (får rosett) på en C-tävling som inte får starta i beg. klasserna.
Jag vill minnas att man kan bli placerad utan att få rosett, beror väl på antalet startande??

Va bra att någon håller med mig då :angel: :D haha...

real_cowgirl skrev:

Vilken sida står det på i regelboken?

Solafekub skrev:
Vilken sida står det på i regelboken?

Jag har själv inte läst det så jag kan inte säga var det står.. någon annan kanske kan säga de..

inte jag heller...bara att dyka ner i den å läsa...

inte jag heller...bara att dyka ner i den å läsa...

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 184
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 330
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar