D*gman's storlekar?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Almeloue
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 945
A

Almeloue

Hur är D*gman professinal i storlekarna?
Funderar om min hund som är blandning mellan bordercollie och lapphund kommer kunna ha storlek 50. Vad tror ni?
Jag funderar även på om H**ks storlekar är små, för jag har ett 60 och det ser så litet ut.

//Tack på förhand Erika :laugh:

Sv: D*gman's storlekar?

Jag tycker dom är ganska normala i storlekarna kanske lite större om man ska säga nåt, i allafall täckena. Min tik ät 40 cm i ryggen och har täcket i strl 40 cm och täcket täcker även svansroten litegrann.

Förlåt för avvikelse hur tråden men hur ser en blandning mellan bordercollie/lapphund ut?:eek::)
Bilder?:idea:

Jag beställde ett täcke i storlek 60 till min Goldenhane, men tyckte den satt lite tight över bogen och lite kort i ryggen också.
Så skulle nog säga ngt små i storlekarna.

Aaaa! Annons på blocket?
Såg såna där och undrade hur de skulle se ut som stora, men kanske så att du knippat en av dem då?:P
Såg annonsen och tänkte för mig själv: "Inte en till hund än" "Nästa hund ska vara en RENRASIG bc" "Inte en till hund" "Renrasig BC"...Går förresten fortfarande omkring så!

Japp, det är dom från blocket och jag kan säga att dom var helt underbara. :D
Jag tror att dom kommer bli jätte fina hundar för både mamman och pappans psyke var kanon bra. Pappan skulle egentligen bli jakthund men han gick inte längre än 50m från ägaren så det blev inget med de.. hehe ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 696
Senast: Cissi_ma
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 517
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska... 2
Svar
36
· Visningar
3 650
Senast: alicegard
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet... 2
Svar
20
· Visningar
3 381
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka