T
Thildha
Idag kollades mitt sto på 17 dagen efter sista semineringen (dock bara 14 dagen från när man tror hon släppte ägget). Då hon har två stora cystor i livmodern, var vet inte säker på om hon var dräktig eller ej. Dock hade hon ritat systorna innan seminering, och hon var ganska säker på att de var betydligt större nu, vilket hon trodde berodde på att fostret låg intill dem. Hon vill dock kolla igen om två dagar, för att vara helt säker.
Mina funderingar så här på kvällskvisten är om det kan innebära något negativt för fostret om stoet har stora cystor?
Eller - något negativt för stoet för den delen?
Till sist så undrar jag om det är svårare att se eventuell tvillingdräktighet, om den ena kan gömma sig bland cystorna. Hon var konstaterad med tvillingar förra året, med samma hingst - plus att hon är sprutad igång, såväl den här gången som förra året.
Många tankar ...
Mina funderingar så här på kvällskvisten är om det kan innebära något negativt för fostret om stoet har stora cystor?
Eller - något negativt för stoet för den delen?
Till sist så undrar jag om det är svårare att se eventuell tvillingdräktighet, om den ena kan gömma sig bland cystorna. Hon var konstaterad med tvillingar förra året, med samma hingst - plus att hon är sprutad igång, såväl den här gången som förra året.
Många tankar ...