Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste fråga vad för cysta det är?Cystan är inte ärftlig så det har fungerat bra för henne
I den här tråden diskuteras cystor i bakknän tidvis mycket intensivt. En sökning på ordet "cystor" i tråden ger dig 138 träffar...Vi har upptäckt att min lilla ungis har cystor i bägge baknäna
Är det någon här som har råkat ut för samma sak eller liknande och i så fall hur har det gått??
om man ska generalisera så är cystor och osteochondrosförändringar i just bakknäna ganska trist, med dålig prognos.
Det finns självklart hästar som fungerar med det, men jag tror faktiskt att de inte är så många.
Den enda jag känner till som hade cystor fungerade vid ridning till 5-6 års ålder nånting - minns inte exakt. Han vann hoppningen på kvalitetsbedömningen när han deltog (fast deltog inte på Riks). När han sen sattes igång ordentligt så visade det sig att han inte höll och vid undersökning då hittades cystorna. Och då var det redan kört för den hästen.
Ser att denna tråden redan är några dagar gammal och att hästen skulle opererats igår.
Jag frågar mig mest bara om ifall det verkligen är lönt att lägga ner all möda på operation av lösa benbitar, när det kanske finns ännu värre problem som inte går att åtgärda.
HUR har veterinären resonerat i detta fallet? *nyfiken*
Spännande, fortsätt gärna berätta hur det går för er! Jag ska röntga min yngsta arab för cystor och lösa benbitar om precis en vecka, är redan nervös!