Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hört om en mamma som råkade lösa ut en på dagis och snubblade runt i hallen medan barnen sprang och skrek . Annars har jag inte hört så mycket.Närmare bestämt Hövding, den där uppblåsbara tingesten. Är det någon som har en sån? Eller ratar dem av någon anledning?
Ridvästen som är uppblåsbar verkar få ett uppsving i stallet, folk hade motorcykelskydd för ryggen (verkar väldigt praktiskt) och verkar gå över till den.Jag tror att det är svårt att marknadsföra den produkten. Den får oundvikligen sämre testresultat än konventionella hjälmar, i synnerhet för spetsigt våld, samtidigt som det är just konventionella hjälmar som den jämförs med. Men i praktiken tror jag att man kanske inte borde se den som en litet sämre cykelhjälm utan som ett oerhört mycket bättre huvudskydd än ingen hjälm.
Jo, det är ju sant. Men då verkar det ju smartare att sätta på sig en riktig cykelhjälm. Varför välja något man vet är sämre, som dessutom är dyrare och kräver laddning?Men i praktiken tror jag att man kanske inte borde se den som en litet sämre cykelhjälm utan som ett oerhört mycket bättre huvudskydd än ingen hjälm.
Hahaha skrattade rakt utJag har hört om en mamma som råkade lösa ut en på dagis och snubblade runt i hallen medan barnen sprang och skrek . Annars har jag inte hört så mycket.
Jag har hört om en mamma som råkade lösa ut en på dagis och snubblade runt i hallen medan barnen sprang och skrek . Annars har jag inte hört så mycket.
Alternativen verkar ju vara cykelhjälm eller inte-cykelhjälm. Vanliga anledningar som åberopas för att cykla utan hjälm brukar vara att den förstör frisyren, kan bli för varm, och kan se töntig ut. Kan man få några av dem som idag cyklar utan hjälm att använda en nästan-hjälm istället så är kanske en del vunnet ändå ur folkhälsoperspektiv.Jo, det är ju sant. Men då verkar det ju smartare att sätta på sig en riktig cykelhjälm. Varför välja något man vet är sämre, som dessutom är dyrare och kräver laddning?
Jo, det är ju sant. Men då verkar det ju smartare att sätta på sig en riktig cykelhjälm. Varför välja något man vet är sämre, som dessutom är dyrare och kräver laddning?
Bland tonåringar kanske, men knappast vuxna människor? Liksom minska risken för hjärnskador eller förstörd frisyr, valet kan ju inte vara jättesvårt.Vanliga anledningar som åberopas för att cykla utan hjälm brukar vara att den förstör frisyren, kan bli för varm, och kan se töntig ut.
Hatt eller mössa kan man ju ha i väskan och byta till när man cyklat klart. Om det är kallt har man en tunn mössa under hjälmen. Märkligt att leta problem för att undvika hjälm?För att man slarvar med hjälm och har hatt eller mössa.
Hatt eller mössa kan man ju ha i väskan och byta till när man cyklat klart. Om det är kallt har man en tunn mössa under hjälmen. Märkligt att leta problem för att undvika hjälm?
Nej inte jag heller men just att inte använda hjälm är obegripligt för mig.Visst kan man. Men i alla fall jag gör inte alltid smarta val.