Crimson eller Billion?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Amora06
  • Startdatum Startdatum
A

Amora06

Är det någon som känner till halvblods hingstarna Crimson en fux hingst med vita tecken,som är född på -90 talet? Eller någon som känner till hingsten Billion som är född 1974 mer vet jag inte om honom? Kanske känner ni till något om någon av dem?:o

Sv: Crimson eller Billion?

Är det Crimson e. Ganesco- Pontus du söker, så vet jag mycket väl var han finns.

Billion är väl fullblod? Eller finns det flera? Vid sökning på asvh hittades en Billion född 1974 fullblodshingst

Ja, det stämmer: Det är den Crimson som jag söker. Hur känner du till honom?
Hur är hans stam bakåt? Är det en godkänd avelshingst? Skriv gärna det du vet...

Jo det stämmer. det är den Billion,för han har fått en avkomma som heter Cerlinda. Känner ni till något om dessa hästar? Vet du något om Billion utöver det som står på asvh. Var han en känd godkänd hingst på den tiden han verkade i avel? Vet du något om hans andra avkommor?
Tacksam för svar!:)

Jag har sett en häst med Billion som morfar, Cardento som pappa. Tydligen mycket lovande fälttävlanshäst men skadad, under igångsättning tror jag. snygg skimmel

Ja, det stämmer: Det är den Crimson som jag söker. Hur känner du till honom?
Hur är hans stam bakåt? Är det en godkänd avelshingst? Skriv gärna det du vet...

Min granne äger honom. Han är numera valack, men betäckte ett 10-tal ston som 2-3 åring. En jättefin individ på alla sätt och vis. Han har ett helt fantastiskt temperament.

Jag har sett en häst med Billion som morfar, Cardento som pappa. Tydligen mycket lovande fälttävlanshäst men skadad, under igångsättning tror jag. snygg skimmel
FT häst uppvuxen i Småland? Jag har en helbror i så fall :laugh: som är 2 år.
Mamman är dräktig med Ludwigs Ch och ska snart föla igen.
Hon har ett fantastiskt psyke.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Avel Läste att på 80- eller 90-talet fick Queen Elizabeth II ett svenskt varmblod(halvblod) som hette Gotland. Hittar inte den på blup.se men...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 221
Senast: Inte_Ung
·
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka