Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite fler än 20000 är det väl?New York state har over 20000 innevanare, de har i dag 5600 fall av covid-19 och 43 dodsfall ... De "stangde" hela staten (skolor, restauranter, etc) fore Mars 16.
en liten fundering
Ni som har stannat hemma pga förkylningssymptom, har ni isolerat er från övriga familjen inom bostaden också eller lever ni som vanligt med era nära på hemmaplan?
MVH "vaknade i morse med huvudvärk och några tiondelar förhöjd temp, vilket i och för sig är normalt att jag gör då och då utan att vara sjuk, men i nuläget tar jag det säkra före det osäkra"...
Lite fler än 20000 är det väl?
Enligt uppgift har staten New York 30,811 smittade och 285 döda, var kommer dina uppgifter ifrån, min källa är https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
Det problematiska som jag ser är att det förmodligen är väldigt liten andel som är testade och att ökningen har varit stor de senaste dagarna.
Alltså stort tack för att du kommenterade detta, jag loggade in på 1177 och såg att jag hade fått förnyat recept! Jag tog för givet att jag skulle få ett sms om det men det hade de inte tid att kosta på sig i dess bråda dagarDu har inte fått något recept heller? En anhörig till mig var också i kontakt med vården nyligen just gällande förnyelse av astmamedicin. SSK:n som tog emot samtalet sa att hen skulle kolla och ta det vidare till läkare. Sen blev det helt tyst, men när jag sa åt min anhöriga att logga in på 1177 och kolla aktuella recept, så fanns där ju ett.
Jag vet å andra sidan inte om min anhöriga haft rätt och uppdaterade kontaktuppgifter. Jag får alltid ett SMS när ett nytt recept är skrivet ...
Det verkar som om min närmaste matbutik tvättat kundkorgarna
De har även stängt salladsbuffén.
Blir så irriterad på personer som vägrar fatta läget och anpassa sig lite. Fick precis ett "Men vaddå, vi kan väl hålla kursen som vanligt i Stockholm om två veckor? Digital lösning funkar inte!" Ja för våra kunder KOMMUNERNA är så taggade på att skicka upp sin personal på kurser i Stockholm just nu där de ska sitta och dela kaffetermos i två dagar Vi kanske också ska ta lite ansvar, dessutom, och inte kalla dem.
Alltså stort tack för att du kommenterade detta, jag loggade in på 1177 och såg att jag hade fått förnyat recept! Jag tog för givet att jag skulle få ett sms om det men det hade de inte tid att kosta på sig i dess bråda dagar
Jag tycker nog att det är fullt förståeligt att man blir både rejält rädd och stressad om man tillhör en riskgrupp som redovisas ha 28,6 % representation av att bli så sjuk att man hamnar på intensiven vid Corona smitta här hemma i det egna landet.
Tror även man bör vara lite försiktig i att säga gällande någon annan ”varför går man inte bara i totalkarantän då, det borde AG acceptera”. Dessutom så löser ju inte total karantän något på sikt såvida inte ett vaccin kommer ut och det lär det inte göra förrän tidigast i slutet av detta år om ens det. Hon kan ju inte sitta i total karantän i 10 månader. Så individen kommer ju vara subjekt till att troligtvis behöva få smittan precis som alla vi flesta övriga. Och då har jag full förståelse för att man blir rädd och stressad.
Trots vad Anders Tegnell säger? Att en försvinnande liten del av diabetiker blir så sjuka att de kräver sjukhusvistelse?
Det enkla svaret är att ja jag har en förståelse för det utifrån det jag motiverade. Det handlar inte om vad som är troligt eller inte, utan att individer är individer och kan bli rädda och oroliga utifrån sådan i Expressen/andra media presenterad statistik.. 28,6 % är rätt mycket. Jag tycker man behöver ha respekt för det och inte tycka att ”det är ju bara” som utomstående som känner något annat. Jag tyckte jag motiverade det i posten .
Med tanke på att hela branscher håller på att gå i konkurs särskilt då hospitality tycker jag att befolkningen redan tar det hela på allvar och inte sätter egna nöjen framför känsliga individers rädsla.
På min närmaste willys också. Den som ville kunde fynda en balja tärnad ost för 95:-, eller oliver för 58:-Det verkar som om min närmaste matbutik tvättat kundkorgarna
De har även stängt salladsbuffén.