16 år är väl åldern? att de inte har är väl för att de inte har lust helt enkelt. Ser det dagligen och tycker det är skittrist. Nu har de dessutom mer undervisning på plats och trängs därmed mer på bussar och tåg igen. För jävligt att de inte kan följa rekommendationerna. Vare sig om avstånd eller munskydd. Tycker att de kan plugga på distans till allt är över. Varför ska vi offra oss för deras skull och riskeras smittas när de inte ens bidrar till att hålla nere smittspridningen?Funderar på vid vilken ålder ungdomar ska ha mask (nu är jag en av de som tvivlar på att det har någon reell funktion men lydig som man är har jag på mig den) däremot var bussen proppad med ungdomar i nedre tonåren där ingen hade mask, men ffa där de trängdes även när det fanns plats att hålla avstånd.
Edit: om USA ska exportera vaccin som inte är godkänt borde de dela det med Central och Sydamerika kanske ffa Mexiko med tanke på gränstrafiken där, legal och illegal. Det blev ett himla hallå i Sverige när FHM ansåg att papperslösa är en priogrupp och de fick dra tillbaka det. Men rent logiskt är det prio inte bara för sig själva utan även för den övriga befolkningen eftersom gruppen är trångbodda, kommer i kontakt med många människor, ofta jobbar svart där få/inga åtgärder vidtas och inte går till vården när de blir sjuka.