Du skrev " Det är dessutom i te alltid möjligt att hålla avstånd, och då så verkar det som att experterna i många länder gör avvägningen att mask är bättre än ingen mask. "
Och jag menar på att det snarare är politiska beslut på många håll. Det är inte så att en enig expertkår menar att det finns vetenskapliga evidens för att ha ansiktsskydd, tvärt om, det finns inte mycket till forskning på området som visar på att det i verkliga livet gör någon skillnad. Vad jag vet finns det ingen forskning på diverse olika modeller av ansiktsskydd som används på mer eller mindre innovativa vis (läs delvis runt halsen, i pannan, på hakan eller i bakfickan) men jag kan ha missat det.
Ja, ibland tar politikerna olika beslut nar de fatt samma information fran experterna, och nej, expertkaren ar inte enig, men manga experter (bla. Dr Fauci i USA och British Medical Association i UK) rekommenderar masker, medans andra (t.ex. FHM) inte gor det, vilket ar precis vad jag sa....
Jag har ingen asikt pa Sveriges metod eller hur FHM har valt att hantera pandemin, bara for att vara extra tydllig, eftersom det verkar vara nodvandigt. Det kanns som att jag far rebuttera asikter och argument som jag aldrig hallt. Det vore trevligt om texter kunde tolkas valvilligt, istallet for att gora varsta mojliga tolkning.