Fast jag bor i Norge och tycker mest det är tidningar och nyhetsrapporteringen som kritiserat Sveriges strategi. Det är ingen jag känner som bryr sig mer än att dom tycker det är läskigt att det skiljer sig så mycket i antal dödsfall och det gör väl att man undrar men det är ingen som jag pratat med som öppet kritiserat något men kan ju iof vara dels för att jag inte pratar med så särskilt många ändå lr för det dom vet jag är svensk och inte vill in i en diskussion
men min uppfattning är att tidningar är rätt skickliga på att trycka upp artiklar som ska generera klicks, inte så mycket om vad som reflekterar gemene mans åsikter.
Jag tycker mer att dom som frågat något har varit för det man är orolig, visar omtanke och prövar förstå hur läget i Sverige egentligen är och hur det är för dom som bor där. Tycker det är rätt trist när media vinklar det så det känns som man ställer länder mot varandra i någon form för tävling om vem som hanterat det här bäst och hur "dåliga" andra är.
Vi har kört med norsk bil genom Sverige på väg ner till Skåne, kanske ni sett oss
☺ (fyi träffar bara närmsta familjen ute i trädgården, håller oss i stugan och håller ordentligt avstånd i mataffären när vi e här) Vi gick inte ut ur bilen förrän vi kom fram till Skåne, var inte helt enkelt med mini men det gick. Jag känner att jag mår så mkt bättre nu när vi är här, förstod det nog inte innan men var nog lite nere mentalt när vi inte visste när vi skulle kunna träffa min familj. Är väldigt tacksam för att vi kan vara här