Jag läste @athena_arabians mellan raderna som om klientelet ifråga hade ett uppdämt festa-behov att hantera.Inte fått besöka Systembolaget?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste @athena_arabians mellan raderna som om klientelet ifråga hade ett uppdämt festa-behov att hantera.Inte fått besöka Systembolaget?
Jag såg/passerade/köad (med avstånd) en farbror med munskydd "på hakan" när jag var på apoteket för att hämta receptbelagd hästsalva igår.Det var kanske samma kvinna, hon skulle med ett SJ-tåg mot Stockholm
Men jag förstår inte, är folk på något vis immuna mot information? Jag kan förstå att man kanske hellre vill tro att munskydd skyddar till viss del, det är helt ok för min del, men huuuur kan man ha missat hur miserabelt skydd ett munskydd på hakan är? Jag tror inga länder förespråkar att sätta munskydden på hakan någonsin.
Röven?Jag såg/passerade/köad (med avstånd) en farbror med munskydd "på hakan" när jag var på apoteket för att hämta receptbelagd hästsalva igår.
Vad tänker folk med egentligen?
Vad är det som jämnar ut sig? Det verkar vara som om fler svenskar stannar hemma och även turistar hemma, tex här i Skåne, samtidigt som det är många danskar och tyskar här i Skåne, typ lika många som vanligt. Det är mer folk ute, det är inte "sommar-/semestertomt" som det brukar, utan snarare en massa folk.Jag har dålig koll på hur många som faktiskt åker utomlands. Är det ungefär lika många så jämnar det ut sig. Vi märker mest av turister som kommer hit och inte de som lämnar landet.
Inte fått besöka Systembolaget?
Det är väl inte billigare i Gotland?Gränsen har ju mer eller mindre varit stängd under en längre tid - dvs snuset och brännvinet börjar ta slut
Det är väl inte billigare i Gotland?
Jag såg en man i mataffären med "hemgjort munskydd", dvs en stor vit halsduk som han hade virat runt ansiktet. Med den på verkade han trygg med att kryssa sig fram mellan folket i kassaköerna.....Jag såg/passerade/köad (med avstånd) en farbror med munskydd "på hakan" när jag var på apoteket för att hämta receptbelagd hästsalva igår.
Vad tänker folk med egentligen?
Lite det där som Folkhälsomyndigheten tänkte på när de inte ville rekommendera munskydd/mask till befolkningen: Att man känner sig tryggare än vad man faktiskt är.Jag såg en man i mataffären med "hemgjort munskydd", dvs en stor vit halsduk som han hade virat runt ansiktet. Med den på verkade han trygg med att kryssa sig fram mellan folket i kassaköerna.....
Vad är det som jämnar ut sig? Det verkar vara som om fler svenskar stannar hemma och även turistar hemma, tex här i Skåne, samtidigt som det är många danskar och tyskar här i Skåne, typ lika många som vanligt. Det är mer folk ute, det är inte "sommar-/semestertomt" som det brukar, utan snarare en massa folk.
Jag har dålig koll på hur många som faktiskt åker utomlands. Är det ungefär lika många så jämnar det ut sig. Vi märker mest av turister som kommer hit och inte de som lämnar landet.
Vad är det du inte förstår?! Det jämnar ju inte ut sig! Eftersom det finns FLER människor här, förutom danskar och tyskar som vi vanligtvis ser så är här fler människor som turistar här i Skåne. Det rör sig fler människor ute just nu än normalt på sommaren.Jag försökte svara men insåg att jag bara skrev en ny version av det du citerar, vad är det du inte förstår? Men alltså åker 10.000 åker utomlands och 10.000 som kommer från andra länder och turistar så jämnar det ut sig för att vara extremt konkret.
Jag försökte svara men insåg att jag bara skrev en ny version av det du citerar, vad är det du inte förstår? Men alltså åker 10.000 åker utomlands och 10.000 som kommer från andra länder och turistar så jämnar det ut sig för att vara extremt konkret.
Fast det är ju inte antalet som är här eller där som spelar roll väl? Det är de mil man reser som spelar roll. Att man byter personer, DET spelar roll. Att det blir trängre, spelar roll Om inte avståndsregeln kan/vill uppfyllas.
På vilket sätt spelar panikångest roll? Är det ett symptom?Imorgon onsdag ska jag ta test för att se om jag har antikroppar. Jag hade en sjuka i våras men vet inte om det var covid eller vanlig influensa med pollen, influensa, panikångest.
Så du menar att om 1000 svenskar reser utomlands och 1000 turister kommer hit så är det ändå fler som kommer till Sverige än turistar utomlands?Vad är det du inte förstår?! Det jämnar ju inte ut sig! Eftersom det finns FLER människor här, förutom danskar och tyskar som vi vanligtvis ser så är här fler människor som turistar här i Skåne. Det rör sig fler människor ute just nu än normalt på sommaren.
Om smittlägetvär det samma spelar det väl ingen roll om turisten kommer från Stockholm eller Tyskland?Fast det är ju inte antalet som är här eller där som spelar roll väl? Det är de mil man reser som spelar roll. Att man byter personer, DET spelar roll. Att det blir trängre, spelar roll Om inte avståndsregeln kan/vill uppfyllas.