Reflektion runt det fetstilta: Precis!
Jag är så sjukt djävla less på all kritik från människor, förvisso i men framför allt utanför Sverige! Folk som inte har en djävla aning!
Som så många andra i vårt land är jag ensamstående och bor själv. Jag har inte rört en annan människa på över tre månader. Jag kan peka ut det tillfälle när jag senast hade fysisk kontakt med en annan person, undantaget de enstaka tillfällen när jag råkat komma åt någon eller när någon råkat komma åt mig, varpå vi direkt utbytt ursäkter. Det är alltså mer än tre månader sedan. Att min hund dog när vi var 2-3 veckor in i pandemin (hon var jättegammal och bara föll död ner utan smärta, så inget extra trauma runt det) har väl naturligtvis bidragit till att jag tar ännu hårdare på den totala frånvaron på fysisk kontakt med något levande.
Så till alla som vittnar om att situationen är som vanligt i Sverige och som vill stänga ute svenskar bla bla känner jag mest DRA ÅT HELVETE!
Det är en sak som jag också är så otroligt trött på. Det pratas såklart mkt om Sverige här också och jag är så trött på att folk vetkar tro att man i Sverige lever precis som vanligt. Försöker då förklara att i Sverige lever man som vi gjort bara att i Sverige är det som vi hade rekomendationer och hos är det/ var det lag.