Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lär sjuka mig i morgon... :down: Hade hoppats på att klara mig då vi håller oss mellan hem,jobb och stall, men började bli lite snuvig på dagen och fick rejäla hostattacker på eftermiddagen. Nu river det lite i hals och bröst, ungefär samma känsla som när man varit på någon spelning och skrikit med till låtarna nån timme... :angel: Absolut inget jag skulle vara hemma för annars, men nu måste jag...Känner mig frisk annars och ingen feber.

Blir intressant sen när man ska söka om den här karensdagen..
Måste man söka om karensdagen själv? Jag trodde det gick automatiskt som anställd?

edit. Kollade på försäkringskassan och du har ju rätt!
 
Måste man söka om karensdagen själv? Jag trodde det gick automatiskt som anställd?

På Försäkringskassans hemsida står det:

”Vad innebär det att karensavdraget tillfälligt slopas för mig som anställd?

Förslaget innebär att du som är anställd kan söka ersättning för den första dagen i sjukfallet retroaktivt från Försäkringskassan. Arbetsgivaren ska göra karensavdrag som vanligt.”
 
På Försäkringskassans hemsida står det:

”Vad innebär det att karensavdraget tillfälligt slopas för mig som anställd?

Förslaget innebär att du som är anställd kan söka ersättning för den första dagen i sjukfallet retroaktivt från Försäkringskassan. Arbetsgivaren ska göra karensavdrag som vanligt.”
Ja jag gick in och läste, såg det! Det var bra att få koll på!👍
 
Synd att de redigerat bort den riktiga underskriften ”Orolig rasist”
66F01337-B10B-4F0F-A080-B9F8F5256380.webp

Visst är det hemskt att ALLA betraktas som människor och prioriteras efter medicinska behov när de kommer till vården?
 
Har kollat den där chatten med jämna mellanrum och blir ca varannan gång smått mörkrädd.

på aftonbladets chatt känns det som att 75% av inläggen innehåller frågor som alla borde veta vid det här laget följt av "varför svarar ni inte på min fråga?????? mörkas dom här frågorna av STATEN OCH AFTONBLADET?!?!?!?!" och jag känner lite att Aftonbladet kanske mer försöker mörka antalet idioter som ställer frågor :meh:
 
på aftonbladets chatt känns det som att 75% av inläggen innehåller frågor som alla borde veta vid det här laget följt av "varför svarar ni inte på min fråga?????? mörkas dom här frågorna av STATEN OCH AFTONBLADET?!?!?!?!" och jag känner lite att Aftonbladet kanske mer försöker mörka antalet idioter som ställer frågor :meh:

Ja men eller hur, jag läser där ibland när jag vill bli riktigt irriterad på människor och det lyckas alltid. Så många idiotiska frågor som antingen alla borde veta eller som det borde vara självklart att inte Aftonbladet kan svara på, som om en persons inplanerade resa i november kommer gå att åka på.
 
Är så leds på corona vid det här laget att jag inte ens läst den här tråden på länge och inte heller följt nyheterna. Det
Känns som att corona är det enda man pratar om på nyheterna, samma sak om och om igen.

Så vill någon sammanfatta hur läget ser ut just nu? Någonting viktigt man bör hålla koll på utan att behöva läsa 10 olika tidningar?
 
Hur man tillverkar ett munskydd säger ingenting om hur väl de fungerar om det ens gör någon skillnad eller kanske rent utav blir värre.

Nar CDC, (Center for Disease Control and Prevention) som ar vart huvudorgan vad det galler pandemics sager att det hjalper med tygmasker tror jag det ar betydligt mer fakta basserat an vad "random" manniskor som inte har varken utbildningen eller forstaelsen att gora en scientific bedomningar sager.
 
Är så leds på corona vid det här laget att jag inte ens läst den här tråden på länge och inte heller följt nyheterna. Det
Känns som att corona är det enda man pratar om på nyheterna, samma sak om och om igen.

Så vill någon sammanfatta hur läget ser ut just nu? Någonting viktigt man bör hålla koll på utan att behöva läsa 10 olika tidningar?

Inte egentligen. 😅
 
Nar CDC, (Center for Disease Control and Prevention) som ar vart huvudorgan vad det galler pandemics sager att det hjalper med tygmasker tror jag det ar betydligt mer fakta basserat an vad "random" manniskor som inte har varken utbildningen eller forstaelsen att gora en scientific bedomningar sager.
Det har gjort tester som den här där man visar att "riktiga" visserligen är bättre men att de hemgjorda inte är helt verkningslösa.
 
Senast ändrad:
Idag gick det från att vara något overkligt till att bli käftsmäll-verkligt. Min mosters man har konstaterad covid-19. Är sedan innan svårt njursjuk och i för dåligt skick för den egentligen nödvändiga respiratorn.
Min mamma har (tyvärr, eller vad fan man ska säga) varit i fysisk kontakt med sin syster. Allt är lite kaos av flera anledningar och det känns som man är med i en dålig film.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 734
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 881
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
109 077
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 750
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp