Vad har du for yrke? Ar du utbildad epidimolog?
Da man nu reccommenderar att anvanda ansiktsmask (tyg, da det inte finns tillrackligt annat an till sjukhusen har) sa tanker jag gora det, vare sig du tycker att det ar fanigt och onodigt eller inte.
Det gor absolut ingen skada att ha en mask pa sig nar man gar ut, och om det inte gor nytta sa ar det ocksa okay da vi har sa manga andra atgarder att halla oss borta fran smitthardar. (Vi har varit borta fran jobb och skolor sedan borjan pa Mars nar vi hade de forsta fallen i Oregon)
Personligen har jag handsprit i bilen sa jag kan sprita handerna innan jag tar pa mig skyddshandskar (ocksa i bilen) innan jag gar in i affaren. Jag spritar vagnen (har finns "wipes" vid ingangen pa alla affarer, och har funnits i manga ar) och ar noga att inte ta mig i ansiktet. Nar jag kommer ut och lastat in kassarna i bilen kastar jag handskarna och spritar handerna igen innan jag tar i ratten.
Nar jag kommer hem lastar jag in varorna och tvattar handerna.
Har ar alla valdigt disciplinerade i butiker och forsoker halla avstand och det ar tape eller klisterlappar pa golven 2 meter mellan framfor kassorna. Pa butiker dar manga samlas finns tape pa trotoaren utanfor och en anstalld slapper in lika manga som gar ut.
Vi har i Oregon, med over 5 millioner innevanare och granne med Washington, Dar den forsta kanda med Covid-19 smitta landade och det ar manga som dagligen reser mellan Seattle och Portland (i vanliga fall), vi har i dag over 800 smittade och 19 doda ... vilket ar betydligt mindre an bade Norge och Danmark med ungefar samma befolknings underlag ... och aven mindre an Sverige procentuellt raknat. Som jag ser det verkar det som att vi gor nagot ratt.