Covid-19 del 13

Och skillnaderna mellan att vara vaccinerad och ovaccinerad bara ökar i statistiken.

Visa bifogad fil 84727

Av det kan man väl bara fortsätta fastställa slutsatsen att vaccinet skyddar superbra även mot omikron (i form av att slippa bli så sjuk att man måste ligga på sjukhus)
På vilket vis visar bilden att skillnaden mellan vaccinerad och ovaccinerad ökar i statistiken? Vad jag kan se så är det ingen jämförelse utan en siffra för en viss period. Det är dessutom perioden när omikron håller på att ta över så det är en blandning mellan deltaversionen och omikron så det går inte att göra en bra jämförelse på förändringen över tid.

Men ja skillnaden på inlagda är stor.

På vilket vis visar bilden att skillnaden mellan vaccinerad och ovaccinerad ökar i statistiken? Vad jag kan se så är det ingen jämförelse utan en siffra för en viss period. Det är dessutom perioden när omikron håller på att ta över så det är en blandning mellan deltaversionen och omikron så det går inte att göra en bra jämförelse på förändringen över tid.

Men ja skillnaden på inlagda är stor.
Jag lade in en liknande bild som bara hade data den december för ett tag sedan. Menade skillnaden mellan dessa.

Jag säger bara... Nya Karolinska. Inom privata sektorn hade huvuden rullat, inom offentliga så fick inte en enda politiker stå till svars för att bokstavligen miljoner försvann.

Jag lade in en liknande bild som bara hade data den december för ett tag sedan. Menade skillnaden mellan dessa.
Kan du inte lägga in den igen, jag kan inte hitta den, minns jag rätt från presskonferenserna så minskade skillnaderna mellan ovaccinerade och vaccinerade. Jag kan i och för sig minnas fel.

Kan du inte lägga in den igen, jag kan inte hitta den, minns jag rätt från presskonferenserna så minskade skillnaderna mellan ovaccinerade och vaccinerade. Jag kan i och för sig minnas fel.
374E9D8F-6155-4C24-9689-25F1C75C7135.webp

Snabbtestresultat har säkert tröskats flera gånger, med tanke på tråd no13 i ordningen :) Men alltså. Hur läser ni detta?

D4A225AA-0D3E-4D2D-8433-B7114C971E01.webp

Gilla, men inte gilla liksom. Det är avkommans test, och med tanke på det helt galna läget i skolan just nu, så… mer än hälften av klassen har varit borta i veckan, och nästan alla lärare. Hen blev sjuk idag med hög feber och hosta…
Förstår! Hoppas barnet kryar på sig snabbt!
Hos oss var det treåringen som drog hem det denna gång. Nu är vi friska och det var ungefär som en vanlig förkylning. Lite mildare dock.
Hoppas ni kommer lindrigt undan!

Tack för det, men så värst lätta att jämföra var de inte.
Den sämsta åldersgruppen (minst skillnad mellan vaccinerade och ovaccinerade) = yngsta , var ungefär lika som i december, emedan i alla andra hade vaccinet sprungit ifrån. Men det är lurigt när statistiken hela tiden skärs ut på nya sätt.

Den sämsta åldersgruppen (minst skillnad mellan vaccinerade och ovaccinerade) = yngsta , var ungefär lika som i december, emedan i alla andra hade vaccinet sprungit ifrån. Men det är lurigt när statistiken hela tiden skärs ut på nya sätt.
Det var inga åldersgrupper alls med i det senaste klippet.

Kan tänka annars att boosterdoserna haft viss effekt men den kan knappast ha hunnitfå effekt annat än bland de äldsta. Man behöver ju några dagars inkubationstiden och några att vara sjuk innan man hamnar på sjukhus. Och några dagar att den börjar ge effekt.

Vi får väl se vart det tar vägen.

Nu känns det värt de där feberdagarna jag hade av vaccinet.
Verkligen!

Maken blev sjuk för två veckor sen. Dottern några dagar efter. Jag hade liiite ont i halsen några dagar senare, men kunde lika gärna varit p g a snarkningar. Mycket trött i några dagar. Maken och dottern testade positivt på snabbtest, jag negativ. Jag gjorde ett PCR-test en vecka efter att maken blivit sjuk. Negativt. Gjorde ett nytt PCR-test 4 dagar senare (eftersom halsont +trötthet kom dagen efter första pcr). Negativt.
Nu börjar de positiva svaren rulla in på jobbet. Återstår att se hur det här utvecklar sig.

Jag tycker att det är läskigt att man kan vara sjuk utan symtom.
Hur mkt stryk tar kroppen om jag tex joggar med viruset i kroppen utan att ha symptom?

Liknande trådar

• Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
106 447
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 458
Senast: Sedna
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
109 111
Senast: ameo
·
Samhälle becknarväska liten mag- eller midjeväska bolundare komplementbyggnad som får vara högst 30 kvadratmeter stor och som inte kräver...
2
Svar
20
· Visningar
1 962
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare