Corrado WL

Sv: Corrado WL

Min synpunkt angående Corrado WL är att det är väldigt synd att han exporterades och att han inte användes i avel de senaste åren :cry:

Såg honom vid flera tillfällen och tyckte mycket om hans sätt att röra sig.Sista gången jag såg honom hade han han dock fått lite väl mycket hals och gav inte riktigt samma goda intryck som tidigare.

Dessutom kommer han från en riktig prestationsfamilj som producerat framstående tävlingshästar i många generationer :bow:

Jo, så är det ju. Berätta gärna mer om vad han förärver och vilka av hans egenskaper som brukar slå igenom hos avkommorna.

Jag har ridit en avkomma till Corrado WL, hästen såg ut som en förvuxen ponny och var kanske 155 cm i mkh, inte direkt vad jag väntade mig när jag svarade på annonsen... Tyvärr så kommer jag inte ihåg vad han hade på mammas sida, när hästen försökte slänga av mig efter bara 5 minuter så var jag inte så intresserad längre... :smirk:

Jag har haft en Corrado WL avkomma i stallet. Stor ca 178cm.
Lite explosionsartad med lite egna ideer men revlig att rida och mycket träningsvillig. Han är ganska uppmärksam på folk och kollar av om man är med när man rider eller om man sitter och sover.
Han är dock ganska lättriden trots sin storlek. Gillar att tävla och visa upp sig.

Jag puttar upp denna. Kan någon berätta mer om denna hingst?

Rider just nu en avkomma till Corrado WL, stor på 180 cm. Jättetrevlig.

Jag puttar upp denna. Kan någon berätta mer om denna hingst?

Rider just nu en avkomma till Corrado WL, stor på 180 cm. Jättetrevlig.

Har också ridit en efter Corrado WL. Trevlig häst, men tyvärr inte så stor, jag undrar om hon ens är 160... Tanken var väl från början att hon skulle ut på tävlingsbanorna, men pga diverse omständigheter har det inte blivit så. Ännu.

Kommer tyvärr inte heller ihåg vad hon har på mammans sida.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: Oknytt
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 718
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka