Corrado WL hos Anky

Sv: Corrado WL hos Anky

Jag tycker att det är så tråkigt att ytterligare en svenskfödd, framgångsrik avelshingst har lämnat landet :cry:

men det finns ju en positibv sida ockås, om vi skickar iväg en svenskfödd framgångsrik hinsgst utomlands så visar vi ju "utlänningarna" hur duktiga hästar vi har :idea: och hur hög standard de håller både avels och ridstandard.

Men visst ere tråkigt..

Ja men det är väl inte så konstigt, han är jätte fin och hon (helena) rider väldidgt bra så hon har andra häster hon kan få framgångsrika, samtidigt som även hon behöver tjäna pengar.

Jag kan inte annat än att hålla med!!

Corrado är en jättefin hingst, men de har väl inte haft lyckan att slå sig fram i den svenska "dressyrsatsningen".
Däremot tror jag Helena tagit ett klokt och noga övervägt beslut.

Jag tycket att det är så tråkigt att vi exporterar alla våra fina dressyrhingstar. Kvar i aveln finns inte mycket att välja på om man vill använda svenskstammade hingstar. Att Corrado dessutom kommer från en av Sveriges framgångsrikaste stofamiljer gör honom bara ännu mera intressant! Han har dessutom Gaspari till morfarsfar och Ajaxs helsyster till mormor! Skulle gärna använt honom om han varit i avel och inte så nära släkt med mitt eget sto!

Tycker att det är jättesynd med det fina mödernet. En häst som jag tror kan lämna mkt bra avkommor. Vi ska ta tillvara på det svenska blodet! (syftade på mödernet)

Alltid tråkigt när bra, svenska hästar "försvinner" utomlands, men jag förstår ägarna också...

Jo, jag förstår också ägarna, det är ju knappast ideell verksamhet man bedriver, men tycker att man istället kude sälja någon av alla importhingstarna :angel: ;)

Görel skrev:
Jo, jag förstår också ägarna, det är ju knappast ideell verksamhet man bedriver, men tycker att man istället kude sälja någon av alla importhingstarna :angel: ;)

Kan inte annat än att hålla med, finns det ingen svensk som tycker Corrado är värd att satsa på undrar man. Eller är han helt enkelt för dyr?

Jag har för mig att det stod en notis i förra numret av Ridsport. Är inte säker, men vet att jag läst det någonstans.

Vi får kanske gå ihop och spela på Lotto och hoppas på att vi kan vinna så mycket pengar att vi kan köpa honom :D

Skämt åsido, men han borde vara rätt dyr eftersom han både har prestationer, stam och avkommemeriter.

Suck... Och hos Anky av alla ryttare i världen.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 343
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 588
Senast: lizzie
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 312
Senast: lundsbo
·
R
Hästhantering Jag har en för mig ny häst, ganska ungt (8) sto (swb), hon är snäll och välriden men osäker. Hon tycker det är läskigt att lämna flocken...
2
Svar
21
· Visningar
3 192
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Annonsera mera hundar 2