Coronaviruset 2019- nCoV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast SVT uppmanade folk som varit i riskområden att inte komma och kunde man visa resehandlingar skulle man få pengarna tillbaka för biljetterna.

Ja men jag tycker det är orimligt att lägga ansvaret på enskilda besökare. Att man dessutom bara hänvisar till riskområden, som att man till fullo litar på att andra länder har kontroll på läget, när de inte ens själva tycker de har det! Liksom uppfattningen att Sverige, utan minsta tvivel, inte har allmän spridning redan. Jag hoppas alla som kändes sig minst lilla sjuk stannade hemma, för säkerhets skull.
 
Ja men jag tycker det är orimligt att lägga ansvaret på enskilda besökare. Att man dessutom bara hänvisar till riskområden, som att man till fullo litar på att andra länder har kontroll på läget, när de inte ens själva tycker de har det! Liksom uppfattningen att Sverige, utan minsta tvivel, inte har allmän spridning redan. Jag hoppas alla som kändes sig minst lilla sjuk stannade hemma, för säkerhets skull.
Vem ska man lägga ansvaret på då? Jag hoppas att dom som varit i riskområden håller sig borta från såna tillställningar. Och i nuläget är det väl att hänvisa till riskområden man kan göra.
 
Vem ska man lägga ansvaret på då? Jag hoppas att dom som varit i riskområden håller sig borta från såna tillställningar. Och i nuläget är det väl att hänvisa till riskområden man kan göra.

Myndigheten ska ta ansvaret i lägen som dessa, det är bland annat därför vi har myndigheter.

Titta på hur andra länder i Europa agerar. Danmark, Frankrike, Schweiz mfl, säger det ingenting?

Alltså ingen bryr sig om melodifestivalen om 100 år, men Coronaviruset har redan skrivit in sig i historieböckerna.
 
Jag är inte det minsta orolig , det är inte samma som att tycka det är helt ofarligt men det dör ju mer folk i vanliga sjukdomar/ smittor iaf i nuläget , det är ju massor som blir friska det är ju inte pesten liksom.
Obegripligt att folk fortfarande jämför med vanliga sjukdomar och smittor. Orkar inte ens förklara skillnaden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 886
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 196
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 471
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp