Coronaviruset 2019- nCoV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sporthorse : ja snälla. Eftersom du öht inte läst de källorna utan gör påståendet att eftersom OMNI skriver det så är det legitimt .

Här finns ”originalet” ang studien och det står även klart och tydligt att ”conclusions may be biased” .
Tyvärr verkar alltför många väldigt dåliga på källkritik samtidigt som de ivrigt sprider desinformation. Det blir rätt problematiskt .

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/6/20-0239_article
Omni har jag faktiskt alltid tagit som en seriös site och verkligen inte i klass med Lajkat. Kanske har jag haft fel
 
1583628005674.webp

Varför man tar till drastiska åtgärder.
 
Omni har jag faktiskt alltid tagit som en seriös site och verkligen inte i klass med Lajkat. Kanske har jag haft fel

Omni är ju en "paraplysida", dvs majoriteten av materialet är från andra källor. Seriösa som mindre seriösa (de länkar ofta till tex The Guardian och SVT vilka jag anser är seriösa) så jag har inget problem med Omni. Som vanligt får man sålla själv bland materialet de presenterar.
 
Omni är ju en "paraplysida", dvs majoriteten av materialet är från andra källor. Seriösa som mindre seriösa (de länkar ofta till tex The Guardian och SVT vilka jag anser är seriösa) så jag har inget problem med Omni. Som vanligt får man sålla själv bland materialet de presenterar.
Ja precis, det var därför jag skrev att jag läst på omni. Orkade inte leta vidare på källan eftersom man lätt hittar det själv vis omni. Men men
 
Han tänker inte på att det kan utökas och han blir fast där ca 1 månad?

Han tänker att han förhoppningsvis hunnit klar med jobbet där då och förflyttat sig till nästa jobb i Frankrike.

Sen har han nog jobb i Ligurien för en månad om han skulle bli fast där, så jag tror inte det avskräcker.
 
Så här många människor (per miljoner invånare) har fram till nu rapporterats smittade med Corona i respektive land:

(länder med mindre än en miljon invånare är bortplockade, eftersom de siffrorna slår lite snett)

143 South Korea
97 Italy
78 Iran
56 China
50 Bahrain
38 Switzerland
29 Norway
26 Singapore
20 Sweden
15 Belgium
15 France
15 Hong Kong
15 Kuwait
15 Netherlands
13 Spain
12 Austria
11 Germany
8 Estonia
6 Denmark
6 Greece
6 Slovenia
5 United Arab Emirates
4 Finland
4 Ireland
4 Japan
4 Lebanon
4 Palestine
4 Qatar
4 UK
 
Är man ändå intresserad av hur många människor per miljoner invånare som t.ex är smittade bland Vatikanstatens 801 registrerade huvuden, så ser de siffrorna ut så här:

1248 Vatican City
1061 San Marino
304 Saint Barthelemy
147 Iceland
41 Faroe Islands
30 Gibraltar
26 Liechtenstein
25 Monaco
17 French
15 Macau
13 Andorra
7 Malta
5 Luxembourg
5 Martinique
4 Maldives

Hade dock varit ännu mer spännande med en lista på aktiva fall idag...
 
Senast ändrad:
Hade dock varit ännu mer spännande med en lista på aktiva fall idag...
Det gick att få fram en sådan med;
(den borttagna listan såg nästan likadann ut, så den lämnar jag därhän)

139 South Korea
84 Italy
50 Iran
46 Bahrain
38 Switzerland
29 Norway
20 Sweden
17 Belgium
15 Kuwait
15 Netherlands
14 China
14 France
12 Germany
12 Spain
11 Austria
10 Singapore
8 Estonia
8 Slovenia
7 Greece
7 Hong Kong
6 Denmark
5 Lebanon
5 Qatar
4 Finland
4 Ireland
4 Palestine
4 United Kingdom
4 United Arab Emirates
 
Så här många människor (per miljoner invånare) har fram till nu rapporterats smittade med Corona i respektive land:

(länder med mindre än en miljon invånare är bortplockade, eftersom de siffrorna slår lite snett)

143 South Korea
97 Italy
78 Iran
56 China
50 Bahrain
38 Switzerland
29 Norway
26 Singapore
20 Sweden
15 Belgium
15 France
15 Hong Kong
15 Kuwait
15 Netherlands
13 Spain
12 Austria
11 Germany
8 Estonia
6 Denmark
6 Greece
6 Slovenia
5 United Arab Emirates
4 Finland
4 Ireland
4 Japan
4 Lebanon
4 Palestine
4 Qatar
4 UK
Eller så kan man titta på sidor som https://www.worldometers.info/coronavirus/
 
Kaxigt att köra melodifestivalen med publik. Kanske inte kostar oss något, men med läget ut i Europa är det verkligen ett beslut som sticker ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 887
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 197
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 471
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp