Coronaviruset 2019- nCoV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste också att NU skall man börja testa även de med symptom men som inte varit i något av områdena med flest smittade. Jag tycker själv att det finns klart fog för kritik mot hur myndigheterna agerat.
 
Du överreagerar verkligen inte. Kompisar kan man träffa senare, det här är trots allt något övergående.

Man ska inte gå omkring och vara konstant rädd för corona men använda hjärnan och ta rimliga skyddsåtgärder (som du gjorde).

Ang att det är övergående. Kina har tydligen (ordval pga osäker källa) höjt karantäntiden till 28 dygn då friskförklarade har blivit återsmittade.
Samtidigt så är den första svensken inte friskförklarad då hon fortfarande har viruset i systemet. Hon är dock symptomfri.

Tänk om det är ett sådant virus som man får leva med när man har fått det? Tänker som tex herpesvirus?

Man får ju hoppas att det inte är så.

Jag vill poängtera att detta är rena spekulationer!
 
Ang att det är övergående. Kina har tydligen (ordval pga osäker källa) höjt karantäntiden till 28 dygn då friskförklarade har blivit återsmittade.
Samtidigt så är den första svensken inte friskförklarad då hon fortfarande har viruset i systemet. Hon är dock symptomfri.

Tänk om det är ett sådant virus som man får leva med när man har fått det? Tänker som tex herpesvirus?

Man får ju hoppas att det inte är så.

Jag vill poängtera att detta är rena spekulationer!


Jag undrar hur du ser på virus rent generellt?
Det är vanligt är att man dels utvecklar en viss immunitet när man drabbats av virus och att man även då kan ”ha det i kroppen” passivt. Ja - det är inte omöjligt att det kan bli så ja- det har även tagits upp tidigare i tråden.
 
Läste också att NU skall man börja testa även de med symptom men som inte varit i något av områdena med flest smittade. Jag tycker själv att det finns klart fog för kritik mot hur myndigheterna agerat.

Och man har också hittat ett coronafall i Stockholm den vägen. En person som varit utomlands men inte i riskområde. Enligt DN.
 
@Alexandra_W Du kanske inte behöver oroa dig för dina föräldrar o din bror får flytta fram jobbet.
Italienska myndigheter väntas under lördagskvällen fatta beslut om att förbjuda in- och utresor utan särskilda skäl ur Lombardiet, skriver Reuters.


Ytterligare 11 provinser i regioner i de värst drabbade områden Veneto, Emilia Romagna och Piedmont ska beläggas med samma reseförbud, enligt Reuters.


Invånare i områdena som omfattas av förordningen uppmanas att enbart röra sig runt för att täcka de grundläggande arbetsbehoven, eller i nödfall, rapporterar SVT.
 
Nu är barn lika mottagliga för viruset enligt ny studie. Såg på omni imorse så orkar ej leta källa nu.
@Alexandra_W Du kanske inte behöver oroa dig för dina föräldrar o din bror får flytta fram jobbet.
Italienska myndigheter väntas under lördagskvällen fatta beslut om att förbjuda in- och utresor utan särskilda skäl ur Lombardiet, skriver Reuters.


Ytterligare 11 provinser i regioner i de värst drabbade områden Veneto, Emilia Romagna och Piedmont ska beläggas med samma reseförbud, enligt Reuters.


Invånare i områdena som omfattas av förordningen uppmanas att enbart röra sig runt för att täcka de grundläggande arbetsbehoven, eller i nödfall, rapporterar SVT.
Oj, låter riktigt allvarligt. 😔
 
@Alexandra_W Du kanske inte behöver oroa dig för dina föräldrar o din bror får flytta fram jobbet.
Italienska myndigheter väntas under lördagskvällen fatta beslut om att förbjuda in- och utresor utan särskilda skäl ur Lombardiet, skriver Reuters.


Ytterligare 11 provinser i regioner i de värst drabbade områden Veneto, Emilia Romagna och Piedmont ska beläggas med samma reseförbud, enligt Reuters.


Invånare i områdena som omfattas av förordningen uppmanas att enbart röra sig runt för att täcka de grundläggande arbetsbehoven, eller i nödfall, rapporterar SVT.

Var läser du detta på Reuters? Jag hittar bara att De exakta ökade restriktionerna ännu inte är definierade ? (Senaste uppdateringen på Reuters för 20 min sedan) ?
 
Var läser du detta på Reuters? Jag hittar bara att De exakta ökade restriktionerna ännu inte är definierade ? (Senaste uppdateringen på Reuters för 20 min sedan) ?
Aftonbladet
Och det står ju att dom FÖRVÄNTAS ta ett beslut under lördagkvällen,så samma nyhet som du såg
 
@Sporthorse : ja snälla. Eftersom du öht inte läst de källorna utan gör påståendet att eftersom OMNI skriver det så är det legitimt .

Här finns ”originalet” ang studien och det står även klart och tydligt att ”conclusions may be biased” .
Tyvärr verkar alltför många väldigt dåliga på källkritik samtidigt som de ivrigt sprider desinformation. Det blir rätt problematiskt .

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/6/20-0239_article
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 887
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 197
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 471
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp